Umění práce s chybou
8 vyučovacích hodin
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Učitelé 2. stupně ZŠ
- Učitelé SŠ
- Pedagogové volného času
- Vychovatelé školských zařízení
- Učitelé speciálních škol
- Asistenti pedagoga
- Ředitelé školy a školských zařízení
Zážitkový seminář pro učitele o tom, jak měnit vnímání chyb – u žáků i u sebe. Praktické techniky pro bezpečné prostředí, reflexi, růst a práci s chybou jako přirozenou součástí učení.
Chyba je přirozenou a nevyhnutelnou součástí každého učení. Přesto se ve školním prostředí často setkáváme s obavami z chyb, jejich skrýváním, a s vnitřními i vnějšími tlaky na výkon
a „bezchybnost“. Tato atmosféra může bránit otevřenosti, kreativitě i hlubšímu učení.
Seminář nabízí zážitkové aktivity, které učitelům umožní prozkoumat vlastní vztah k chybám, uvědomit si, jaký model v práci s chybou svým žákům předávají, a naučit se vytvářet ve třídě prostředí, kde je chyba vítaná jako příležitost k růstu. Zaměříme se na konkrétní techniky
a přístupy, jak chybu reflektovat, jak o ní mluvit, jak ji využít jako učební moment a jak budovat důvěru, aby se žáci i učitelé nebáli vystoupit z komfortní zóny.
Zážitkový seminář se věnuje tématu chyby jako přirozené součásti učení a růstu. Skrze praktická cvičení, skupinové aktivity, reflexi a práci s emocemi si účastníci prohloubí své porozumění tomu, jak zacházet s chybou tak, aby byla podporou, nikoliv překážkou.
Pozornost je věnována i práci s vlastním vnitřním kritikem, bezpečnému klimatu ve třídě
a návykům v komunikaci chyb. Cílem je nabídnout učitelům nástroje, které podporují odolnost, otevřenost a vnitřní motivaci.
Cílem semináře je rozvíjet schopnost učitelů (a zájemců) vědomě pracovat s chybou jako s nástrojem učení – u žáků i u sebe. Podpořit vytváření bezpečného prostředí, kde se chyby vnímají jako příležitosti k poznání, nikoli jako selhání.
Dílčí cíle (zejména):
- promýšlet a reflektovat vlastní vztah k chybám,
- zkusit si praktické techniky práce s chybou ve výuce,
- učit se komunikovat chybu způsobem, který podporuje růst,
- porozumět emočnímu dopadu chyb a vnitřnímu kritikovi,
- budovat bezpečné klima pro učení s chybou,
- podporovat růstové myšlení u žáků,
- rozvíjet empatii a schopnost pracovat s nejistotou,
- sdílet a reflektovat pedagogické přístupy k chybě,
- motivovat žáky k samostatné reflexi chyb a opravě.
Cílová skupina | Název | Místo | Termín | |
---|---|---|---|---|
šablony
|
|
Umění práce s chybou | Ústí nad Labem | 21.10.2025 |
šablony
|
|
Umění práce s chybou | Brno | 06.11.2025 |
šablony
|
|
Umění práce s chybou | Praha | 04.12.2025 |
šablony
|
|
Umění práce s chybou | České Budějovice | 12.01.2026 |
šablony
|
|
Umění práce s chybou | Olomouc | 12.02.2026 |
šablony
|
|
Umění práce s chybou | Liberec | 17.03.2026 |
Název
Místo - Termín |
---|
Umění práce s chybou
šablony
Ústí nad Labem - 21.10.2025 |
Umění práce s chybou
šablony
Brno - 06.11.2025 |
Umění práce s chybou
šablony
Praha - 04.12.2025 |
Umění práce s chybou
šablony
České Budějovice - 12.01.2026 |
Umění práce s chybou
šablony
Olomouc - 12.02.2026 |
Umění práce s chybou
šablony
Liberec - 17.03.2026 |