Studium pedagogiky pro asistenty pedagoga - kombinované
03.09.2025 - 31.10.2025
ONLINE + ZLÍN
Kvítková 248, Zlín, 760 01
122 vyučovacích hodin
80 hodin teorie (40 hodin prezenčně + 40 hodin online) + 40 hodin praxe + 2 hodiny online reflexe praxe
Zřetel - zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, s.r.o.
17370/2024-7-145
- Veřejnost
Časový harmonogram
Online výuka:
Středa (16:00 - 19:30): 03.09.2025, 01.10.2025, 08.10.2025, 15.10.2025,
Pátek (13:00 - 20:30): 12.09.2025., 03.10.2025
Sobota (08:30 - 16:00): 13.09.2025
Neděle (09:00 - 12:30): 14.09.2025
Prezenční výuka:
Pá - So 26.09. - 27.09.2025
Pá + So (09:00 - 16:30)
Pá - Ne 10.10. - 12.10.2025
Pá (13:00 - 20:30)
So (09:00 - 16:30)
Ne (09:00 - 16:30)
Online test: 17.10.2025 nebo 20.10.2025.
Závěrečná zkouška: proběhne v termínu od 20.10.2025 do 31.10.2025.
Studium je určeno zájemcům o profesi asistenta pedagoga, kteří si chtějí osvojit potřebné pedagogické, psychologické a didaktické znalosti a dovednosti.
Program kombinuje prezenční a distanční výuku, což umožňuje flexibilní studium přizpůsobené individuálním potřebám účastníků.
Absolventi získají odbornou způsobilost k výkonu této profese v souladu s platnou legislativou a budou připraveni efektivně podporovat žáky se specifickými vzdělávacími potřebami ve školním prostředí.
-
Systém škol a školských zařízení
Struktura školství v ČR a školy pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Role a kompetence pedagogických pracovníků. Základní právní předpisy a rámcové vzdělávací programy. Systém podpůrných opatření a spolupráce s rodinou. Přechody mezi stupni vzdělávání a podpora adaptace. -
Pedagogicko-psychologické základy
Komunikace s účastníky vzdělávacího procesu. Psychologie osobnosti a vývojová psychologie (chování žáků). Prevence šikany a zvládání náročného chování. Sociální psychologie a práce s třídním klimatem. Sebereflexe, psychohygiena a prevence vyhoření. -
Role asistenta pedagoga
Legislativní ukotvení role a kompetence asistenta pedagoga. Spolupráce s učiteli a dalšími pedagogickými pracovníky. Specifika práce na různých stupních škol (MŠ, ZŠ, SŠ). Metodické vedení a profesní rozvoj asistentů. -
Základy speciální pedagogiky a inkluzivního přístupu
Principy inkluzivního vzdělávání a právní rámec inkluze. Specifika práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Strategie podpory pro různé skupiny žáků (např. žáci s PAS, mentálním postižením, poruchami učení). Práce s nadanými žáky a žáky z kulturně odlišného prostředí. Rizikové chování a prevence, podpora distančního vzdělávání.
Studium je zakončeno závěrečnou zkouškou. Podmínkou účasti na závěrečné zkoušce je zpracování závěrečné práce. Zkouška se skládá z obhajoby závěrečné práce a z ověření znalostí před komisí.
- vysokoškolské vzdělání
- vyšší odborné vzdělání
- střední vzdělání s maturitní zkouškou
- střední vzdělání s výučním listem – absolventi získají kvalifikaci pouze pro výkon pomocných výchovných prací
- střední vzdělání bez maturity a bez výučního listu – absolventi získají kvalifikaci pouze pro výkon pomocných výchovných prací
9 200 Kč/osobu