logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Asistent pedagoga jako součást pedagogického týmu a jeho role v pedagogickém procesu (webinář)


8 vyučovacích hodin

13874/2021-4-633

  • Učitelé MŠ
  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Pedagogové volného času
  • Vychovatelé školských zařízení
  • Asistenti pedagoga


Legislativní ukotvení asistenta pedagoga, školní asistent, osobní asistent, chůva, spolupráce asistenta pedagoga s pedagogickými pracovníky školy (třídním učitelem, školním poradenským pracovištěm a dalšími pedagogy a vedením školy), s externími subjekty, s žákem, spolupráce se zákonnými zástupci žáka, kompetence asistenta pedagoga, postavení asistenta pedagoga v rámci školy, třídy, rizika působení asistenta pedagoga ve škole, třídě, konkrétní činnosti asistenta pedagoga dle speciálních vzdělávacích potřeb žáků, řešení modelových situací, řízená diskuze, vyhodnocení přínosů semináře.


Účastníci se seznámí s legislativním ukotvením výkonu funkce asistentka pedagoga (školský zákon a zákon o pedagogických pracovnících, příslušné vyhlášky), dozví se, jaké jsou rozdíly mezi asistentem pedagoga, školním asistentem, osobním asistentem a chůvou, dozví se vhodné formy spolupráce asistenta pedagoga s dalšími pedagogy školy, s dítětem, které má v péči, jeho zákonnými zástupci a externími subjekty (např. orgán péče o dítě, policie apod.), dozví se, jaké jsou kompetence asistenta pedagoga, jeho postavení v rámci školy a třídy, kde působí, na konkrétních typech podpůrných opatření se naučí možnosti práce s žákem, naučí se reagovat v obtížných situacích díky využití modelových situací. V rámci řízené diskuze bude docházet k předávání příkladů dobré praxe a odpovědím na konkrétní dotazy.

Budou rozvíjeny kompetence jako je základní orientace v roli asistenta v odborné rovině, orientace v systému organizace škol, schopnost orientace v obecných zásadách pedagogické práce a v základních pedagogických pojmech.

V rámci semináře bude rozvíjena schopnost spolupracovat s ostatními pedagogickými pracovníky v souladu s podmínkami školní práce, schopnost spolupracovat s učiteli při výchovně-vzdělávací práci ve třídě a podpora žáků při zvládání požadavků školy schopnost k smírčímu dojednávání v případě konfliktů a nedorozumění mezi školou, dítětem, rodinou, případně a dalšími institucemi.

V rámci semináře bude rozvíjena schopnost cíleného pozorování zaměřeného na potřeby dítěte, pedagogicky pracovat s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v podmínkách školy, pedagogicky pracovat s dětmi se zdravotním postižením, reagovat na běžné vzdělávací a výchovné problémy.


Cílová skupina Název Místo Termín Akce
šablony
  • Učitelé MŠ
  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Pedagogové volného času
  • Vychovatelé školských zařízení
  • Asistenti pedagoga
Asistent pedagoga jako součást pedagogického týmu a jeho role v pedagogickém procesu (webinář) ONLINE - webinář 16. 09. 2024
šablony
  • Učitelé MŠ
  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Pedagogové volného času
  • Vychovatelé školských zařízení
  • Asistenti pedagoga
Asistent pedagoga jako součást pedagogického týmu a jeho role v pedagogickém procesu (webinář) ONLINE - webinář 18. 11. 2024