logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Metodika vedení třídnických hodin (webinář)


Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Číslo akreditace

6873/2022-4-422

Cílová skupina

  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Učitelé SŠ
  • Asistenti pedagoga
  • Ředitelé školy a školských zařízení

Termíny


Obsah

Obsahem semináře je seznámení se základními pravidly vedení třídnické hodiny, tvorbou třídních pravidel a se základy přiměřené reflexe aktivit. Účastníci se dozvědí, jak by měla třídnická hodina vypadat a jaká témata by měla obsahovat a následně si sami prakticky vyzkouší několik aktivit vedoucích k sebepoznání či k rozvoji spolupráce a komunikace, které lze v rámci třídnických hodin využít.

 

Probráno bude:

  • Proč realizovat třídnické hodiny
    • Cíle třídnických hodin
    • Jak vést třídnické hodiny
    • Struktura třídnických hodin
    • Forma sezení v třídnických hodinách
    • Tři roviny komunikace ve skupině (diskuse v komunitním kruhu, diskuse ve skupinách, komunikace ve dvojicích)
  • Jak na pravidla
  • Třídní kolektiv
    • Jedinec rizikový pro třídu, problémové třídy
    • Typy třídních kolektivů a jak s nimi pracovat
  • Základy práce se skupinou, školní třídou
  • Řešení problémových situací
  • Jak sestavit plán třídnické práce
  • Třídnické hodiny jinak
  • Charakteristika programu Třída plná pohody


Vzdělávací cíle

Cílem vzdělávacího programu je seznámit pedagogické pracovníky s důležitostí třídnických hodin, ale také všeobecně s možnostmi jejich náplně. Pedagogové se naučí, jak vést třídnickou hodinu, jaká témata v ní rozebírat, jaké aktivity zvolit vzhledem k dané potřebě, jak je efektivně provést a také jak je efektivně vyhodnotit, aby přinesly očekávaný výsledek.


Cílová skupina Název Místo Termín
šablony
  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Učitelé SŠ
  • Asistenti pedagoga
  • Ředitelé školy a školských zařízení
Metodika vedení třídnických hodin (webinář) ONLINE - webinář 22. 05. 2024
Metodika vedení třídnických hodin (webinář)
šablony

ONLINE - webinář - 22. 05. 2024