logo
po – pá 8:00 – 16:00

Specifika práce se žáky se sociálním znevýhodněním


Hodinová dotace

4 vyučovací hodiny

Obsah školení

Seminář se zaměří na uvedení účastníků do problematiky práce s žáky, kteří jsou postiženi sociálním znevýhodněním. Přiblíženy budou příčiny vzniku problémového chování, specifika práce s těmito žáky, třídním kolektivem, rodinou i širším okolím. Diskutovány budou konkrétní kazuistiky a zkušenosti z praxe.

 

Přehled témat:

·       Vliv etnicity, sociálního prostředí a výchovných stylů rodiny na osobnost dítěte.

·       Terminologické vymezení rizikové a problémové chování, poruchy chování

·       Příčiny vzniku problému v chování u dítěte (kontext rodiny, školy, skupiny atd.). Pohled pedagoga, dítěte a rodičů na problém.

·       Projevy jednotlivých typů problémového chování a možnosti intervence v podmínkách školy.                

·       Specifika práce se skupinami žáků s problémem v chování.

·       Formy komunikace s dítětem, se skupinou, s pedagogy, spolupráce s rodiči, úskalí vzájemné interakce mezi spolužáky, komunikace se širším okolím

·       Kazuistiky, otázky, zhodnocení kurzu.

Vzdělávací cíle

 

Cílem kurzu je popsat projevy a vysvětlit příčiny specifických rysů chování žáků se sociálním znevýhodněním a problémovým chováním. Seminář má za cíl poskytnout účastníkům inspiraci pro práci se třídou, komunikaci se skupinou žáků, s rodiči a okolím.