Cestička do školy, aneb zítra budeme školáci
8 vyučovacích hodin
Prakticky zaměřený seminář, na kterém se účastníci seznámí s nácvikem prvopočátečního čtení a psaní v předškolním věku a v počáteční etapě školní docházky moderní a efektivní genetickou (globální) metodou. Součástí semináře budou uvolňovací cvičení, aktivizační a zklidňující hry a cviky. Hry a techniky na diagnostiku vztahů v kolektivum a prvního ročníku ZŠ, hry a techniky na posílení sebevědomí dětí, hry na rozvoj motoriky a držení těla, na rozvoj smyslového vnímání a výtvarného cítění tak, aby dítě – předškolák - bylo co nejlépe připraveno na vstup do školního života .
Seminář se bude zabývat těmito tématy:
- grafomotorika dítěte a jak ji rozvíjet,
- kognitivní procesy dítěte předškolního a mladšího školního věku,
- komunikační dovednosti ve vztahu dítěte k rodičům,
- jak s rodiči efektivně spolupracovat,
- specifické situace s dítětem: nadané dítě, které už umí číst v MŠ versus dítě s opožděným vývojem.
- různé přístupy v organizaci zápisu dětí do základní školy
Budou nabídnuty metody a formy práce, které přispějí k tomu, aby v kolektivu bylo příjemné a nestresující klima, aby se vytvářel pozitivní vztah dětí k učení, aby příprava na školu a později vyučování nebyly nuda, aby výuka byla pestrá, hravá a zajímavá, aby se postupně vytvářel pozitivní vztah dětí k učení. Součástí semináře budou videoukázky z praxe. Většinu aktivit si účastníci sami vyzkouší a prožijí.
Učitelé ZŠ a MŠ získají ucelený soubor metod, her, námětů a postupů jak dítě co nejlépe připravit na vstup do školního života a jak kompetence dětí dále vést a rozvíjet, aby se u dětí v průběhu školní docházky vytvářel pozitivní vztah dětí k učení a dosahovalo se vzdělávací strategie rozvíjející kompetence žáků.