logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Získávejte klíčové dovednosti pro úspěšné vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností - kurz pro učitele MŠ a ZŠ a asistenty pedagoga


Číslo akreditace

8942/2023-5-472

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Obsah školení

  • Úvod do oboru logopedie
  • Nejčastější typy narušené komunikační schopnosti
  • Speciální vzdělávací potřeby dítěte/žáka s narušenou komunikační schopností (spolupráce s odborníky, podpůrná opatření, úprava pracovního prostředí)
  • Speciální vzdělávací potřeby dítěte/žáka s narušenou komunikační schopností (pedagogické postupy a metody pro podporu komunikace, zásady komunikace s dítětem/žákem s NKS, práce s pomůckami a technologiemi)
  • Specifika dětí a žáků s NKS při nácviku grafomotoriky/psaní
  • Specifika práce u dětí s NKS při rozvoji v oblasti předčtenářských dovedností a specifika práce žáků s NKS při výuce čtení

Vzdělávací cíle

Cílem kurzu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků na téma "Logopedické minimum" by mělo být zlepšení schopnosti učitelů a asistentů pedagoga porozumět speciálním vzdělávacím potřebám a efektivně pracovat s dětmi a žáky s narušenou komunikační schopností. Konkrétně by měli účastníci kurzu získat následující kompetence:

 

  • Porozumět odborným názvům nejčastějších typů narušené komunikační schopnosti u dětí a žáků.
  • Zohlednit vývojové zvláštnosti dítěte/žáka s konkrétním typem NKS při plánování a realizaci vzdělávacích aktivit.
  • Používat vhodné pedagogické postupy a metody pro podporu komunikace u dětí s narušenou komunikační schopností v rámci svých pedagogických kompetencí.
  • Mít povědomí o pomůckách a technologiích umožňujících podporu komunikace.
  • Komunikovat s dítětem/žákem s narušenou komunikační schopností a využívat vhodné komunikační strategie a techniky.
  • Spolupracovat s rodiči a dalšími odborníky.
  • Zohlednit speciální vzdělávací potřeby dítěte/žáka s konkrétním typem NKS při plánování a realizaci vzdělávacích aktivit.
  • Zlepšit své znalosti a dovednosti v oblasti nácviku grafomotoriky/psaní u dětí s narušenou komunikační schopností.
  • Zlepšit své znalosti a dovednosti v oblasti výuky čtení u žáků s narušenou komunikační schopností.
  • Diskutovat o klíčových poznatcích a získat zpětnou vazbu od ostatních účastníků kurzu.