Štěpán Stašák - Lektor/ka
Absolvent pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci s hlubokým zájmem o inovace ve vzdělávání. Momentálně se soustředí na integraci alternativních vzdělávacích metod do běžného školního prostředí, s osobním důrazem na využití umělé inteligence (AI) ve vzdělávání. Působí jako pedagog na soukromé základní škole, kde se specializuje na implementaci AI a digitálních technologií do učebních plánů s cílem podpořit individualizované učení a rozvoj kritického myšlení mezi žáky. Jeho cílem je vytvářet stimulující prostředí, které podněcuje k spolupráci a rozvíjí kreativitu a inovační myšlení jak mezi učiteli, tak i žáky.
Články lektora/ky
Škola budoucnosti není revolucí, ale evolucí. Děti potřebují víc než znalosti – vztahy, bezpečí a dovednosti pro svět v pohybu.
AI ve školství nabízí obrovský potenciál, ale v praxi zůstává nevyužitá. Článek ukazuje, proč přetížení pedagogové nemají kapacitu se s ní učit pracovat, a klade důraz na potřebu podpory, bez níž zůstane AI jen teoretickou pomůckou.