Datum / čas
18.05.2021
08:00-15:15

Místo konání
ONLINE – webinář

Adresa:
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním
ONLINE - webinář

Cílové skupiny

  • Neformální pečovatelé
  • Pracovníci na úřadě
  • Pracovníci v sociálních službách
  • Pracovník v manažerské, řídicí funkci
  • Sociální pracovníci


Seminář bude probíhat ONLINE - formou webináře (informace a odkaz na webinář obdržíte jeden den před konáním).

 

č. akreditace MPSV: A2021/0343-SP/PC/PP/VP

 

Hodinová dotace: 8 vyučovacích hodin (18.58:00 – 9:30 + 9:45 – 11:15 + 12:00 – 13:30+ 13:45 – 15:15)

 

Obsah školení:

Nenásilná komunikace jako koncept nabízí možnost vnímat komunikaci s kýmkoliv nikoliv jako boj, ale jako cestu k porozumění a rozvoji. V oblasti práce s lidmi se denně sekáváme se situacemi, které nám nejsou příjemné a nevíme, jak s nimi naložit. Toto školení je zaměřeno na rozvoj schopnosti vcítění se do sebe i druhého člověka, nového pohledu na problémovou situaci a zároveň získání komunikačních dovedností  nutných k citlivému vyjádření sebe sama společně s vnímáním druhého člověka. Ovládnutí základů této metody nám dává možnost předávat její myšlenku dál a podporovat tak naše klienty v sebevědomějším vystupování a větší citlivosti k sobě. Pozornost bude zaměřena na téma potřeb člověka, jako oblasti, která je společná všem lidem a tedy vhodná pro vzájemné pochopení. Školení je zaměřeno velmi prakticky a ve všech oblastech půjde lektor společně s účastníky do hloubky tak, aby došlo k opravdovým změnám. Zaměříme se na rozvoj schopnosti hledat strategie k naplnění potřeb a rozumět jednotlivým úrovním potřeb tak, aby byly sdělitelné pro okolí. Součástí kurzu je téma kapacity jednat nenásilně a typů pro jejich zvyšování. Lektor se s účastníky zabývá tématem spolupráce s lidmi v problémových situacích i za předpokladu vzájemných nesympatií. Ukazuje rozdělení spolupráce na pružnou a obvyklou a umožňuje tak jejich využití v praxi. Zabývá se tématem osobní odpovědnosti za emoce a potřeby, které máme. Metoda NK je vhodná pro využití v rámci mediačního procesu.

 

Cíle školení:

Absolvent porozumí principům nenásilné komunikace a bude je schopen použít a dále rozvíjet v praxi. Dojde ke zvýšení citlivosti a uvědomění si vlastních pocitů a potřeb a tím i možnosti většího pochopení druhých lidí. Účastník bude veden k introspekci vlastních mylných představ o komunikaci a jejich nahrazení konstruktivnějšími modely. Absolvent si bude vědom úrovní potřeb a využití této dovednosti v komunikaci. Bude rozvinuta schopnost sebevyjádření, což podporuje pocit spokojenosti jednotlivce i týmů, zlepšuje spolupráci s klienty a slouží jako prevence syndromu vyhoření. Absolvent bude rozumět konfliktu, jeho fázím a zlepší se jeho pohled na problémové situace. Díky mnoha praktickým cvičením se zlepší konkrétní dovednosti absolventa v empatickém napojení, parafrázování, hledání strategií pro naplnění potřeb a jasného vyjadřování se. Zlepšena bude také dovednost mediace.

 

Cílová skupina:

Sociální pracovníci v oblasti sociální prevence, sociální péče a poradenství, pracovníci v sociálních službách v oblasti sociální prevence, sociální péče a sociálního poradenství; neformální pečovatelépracovníci v manažerské, řídící funkci

 

Lektor:

Mgr. Nela Mátlová 

Absolventka MU Brno, Pedagogická fakulta, obor Sociální pedagogika a volný čas. Pracovala s dětmi a mládeží romského etnika v nízkoprahovém zařízení IQ Roma servis, o. s. Od roku 2010 se zaměřovala na vedení týmu sociálních a pedagogických pracovníků se zaměřením na přímou klientskou práci s romským etnikem v obcích Jihomoravského kraje.

 

Účastníci obdrží osvědčení o absolvování akreditované vzdělávací akce.

 

Cena: 1390,- /osobu

Přihláška

Odesláním přihlášky vyjadřujete souhlas s Pravidly pro přihlašování
Typ lístku Cena Prostory
standardní vstupenky 1390,00


Pokud se Vám po stisku tohoto tlačítka neobjeví hlášení o odesílání či jiná odezva, kontaktujte nás přímo na email info@zretel.cz