Hluk, řeč a učení: jak sluchové vnímání ovlivňuje školní úspěšnost (webinář)
23.04.2026
12:00 - 15:30
ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním
4 vyučovací hodiny
Zřetel, s.r.o.
- Učitelé MŠ
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Učitelé 2. stupně ZŠ
- Učitelé SŠ
- Pedagogové volného času
- Vychovatelé školských zařízení
- Učitelé ZUŠ a SUŠ
- Učitelé speciálních škol
- Asistenti pedagoga
23.4. 12:00 - 13:30 + 14:00 - 15:30
Webinář nabídne srozumitelné seznámení s problematikou sluchového zpracování u dětí i dospělých a ukáže, proč „slyšet“ ještě neznamená „rozumět“. Zaměří se na souvislosti se čtením, psaním, dyslexií, porozuměním instrukcím, koncentrací i přecitlivělostí na hluk. Součástí budou také praktické pohledy na školní prostředí jako zdroj sluchové zátěže, možnosti ochrany před přetížením a principy vytváření tichých koutků ve škole.
- Úvod do problematiky sluchového vnímání
- Neurovývojové a senzorické souvislosti
- Oblasti, ve kterých se obtíže sluchového vnímání projevují
- Školní prostředí jako zátěž pro sluchový systém a jak svůj sluch chránit
- Praktické přínosy a tipy pro pedagogickou praxi
Webinář je určen pedagogům, kteří chtějí lépe porozumět chování a potřebám svých žáků a podpořit jejich učení sluchově šetrným způsobem.
Absolventka Filosofické fakulty Univerzity Palackého (obor germanistika, filozofie a základy spol. věd pro SŠ); absolvovala řadu zahraničních stáží a konferencí zaměřených na problematiku inkluze a práce v multisenzorickém prostředí, problematiku mediační techniky pro lektory a choreografie rozhovoru. Od roku 2009 je vedoucí rodinného, vzdělávacího a dobrovolnického centra Akropolis v Uherském Hradišti; věnuje se přípravě a koordinaci projektů, konzultantské a lektorské činnosti v rámci mezinárodních aktivit Mládež v akci, Leonardo, Gruntvig, Erasmus+; zabývá se tématy speciálně pedagogických a podpůrných metod využívaných v multisenzorickém prostředí (snoezelen) a oblastí genderových stereotypů.
1 350 Kč/osobu (vč. DPH)