Studium pedagogiky pro vychovatele - kombinované
07.04.2026 - 30.06.2026
ONLINE
webinář, online
120 vyučovacích hodin
Teoretická část: 80 vyuč. hodin (online), praxe: 40 hodin (prezenčně)
Zřetel - zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, s.r.o.
17370/2024-7-145
- Veřejnost
Časový harmonogram:
Výuka bude probíhat v čase: 16:00 - 19:30
Ve dnech: 7.4., 14.4., 16.4., 20.4., 21.4., 23.4., 28.4., 5.5., 7.5., 12.5., 13.5., 18.5., 19.5., 21.5., 26.5., 28.5., 1.6., 3.6., 4.6., 8.6., 11.6.
Závěrečná zkouška: termíny budou upřesněny v průběhu kurzu.
Změna rozvrhu vyhrazena.
Studium pedagogiky pro vychovatele poskytuje odborné pedagogické vzdělání potřebné pro práci ve výchovných a vzdělávacích institucích. Tento online kurz pro vychovatele připravuje účastníky na výkon profese ve školních družinách, internátech, domovech mládeže a dalších zařízeních.
Studium zahrnuje klíčové pedagogické a psychologické teorie, metody výchovné práce i aktuální trendy ve vzdělávání. Kurz pro vychovatele kombinuje teoretickou výuku s praxí, což umožňuje absolventům efektivně pracovat s dětmi a mládeží.
Absolvováním kurzu lze získat potřebnou kvalifikaci vychovatele s možností uplatnění jako vychovatel v družině nebo vychovatel na internátu (nikoliv však ve školském výchovném a ubytovacím zařízení pro děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, ve školském zařízení pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy, nebo ve středisku výchovné péče, v dětském domově, dětském domově se školou, diagnostickém ústavu a výchovném ústavu, středisku výchovné péče atp.).
Online studium pro vychovatele je vhodné pro ty, kteří chtějí získat vzdělání flexibilní formou a připravit se na práci v různých výchovných prostředích.
-
Základy pedagogiky
Obecná pedagogika, soudobé teorie vzdělávání, význam výchovy a vzdělání.
Osobnost pedagoga, vedení skupiny, výchovné strategie. -
Základy psychologie pro pedagogy
Vývojová psychologie, proces učení, sociální interakce.
Komunikace, řešení konfliktů, prevence problémového chování. -
Klíčové dovednosti pro vychovatele
Výchova a její principy, vedení výchovných činností, pedagogická diagnostika.
Sociální pedagogika, prevence rizikového chování, práce se skupinou. -
Pedagogická praxe
Pozorování, realizace výchovných aktivit, reflexe a evaluace.
Absolventka SŠ pedagogické v Ústí nad Labem (obor vychovatelství), Technické univerzity v Liberci (rozšiřující studium speciální pedagogiky) a následně Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Řadu let pracovala jako vychovatelka a učitelka v malotřídní škole pro děti s SVP, od roku 2006 působí jako učitelka 1. stupně a metodička prevence na ZŠ.
V současné době se zabývá také poradenskou a lektorskou činností (absolvovala rekvalifikaci Terapeut transformační psychologie, nyní prochází také psychosociálním výcvikem).
Absolventka SŠ keramické Bechyně, PdF MU Brno a UJEP Ústí nad Labem, od roku 1997 lektorka volnočasových aktivit, od roku 1999 učitelka MŠ a ZŠ, od roku 2004 lektorka inovativních metod ve vzdělávání, výtvarných technik, absolventka psychoterapeutického výcviku s artefiletickým zaměřením a velkého Montessori výcviku (2015).
Absolventka Filosofické fakulty Univerzity Palackého (obor germanistika, filozofie a základy spol. věd pro SŠ); absolvovala řadu zahraničních stáží a konferencí zaměřených na problematiku inkluze a práce v multisenzorickém prostředí, problematiku mediační techniky pro lektory a choreografie rozhovoru. Od roku 2009 je vedoucí rodinného, vzdělávacího a dobrovolnického centra Akropolis v Uherském Hradišti; věnuje se přípravě a koordinaci projektů, konzultantské a lektorské činnosti v rámci mezinárodních aktivit Mládež v akci, Leonardo, Gruntvig, Erasmus+; zabývá se tématy speciálně pedagogických a podpůrných metod využívaných v multisenzorickém prostředí (snoezelen) a oblastí genderových stereotypů.
Absolventka Teologické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích obor Pedagog volného času, kde získala magisterský titul, čímž navázala na bakalářské studium Pedagogiky předškolního věku na Karlově univerzitě v Praze. Řadu let získávala zkušenost v mateřských školách a vedla výtvarné zkoušky pro děti a dospělé a v současné době působí jako vedoucí dětské skupiny Rodinne Centrum Radost o.p.s. Podílí se také na vzniku nových dětských skupin. Za zmínku stojí také zkušenost v zahraničních institucí typu waldorf.
Absolventka oboru psychologie na Univerzitě Palackého v Olomouci; v minulosti působila jako psycholožka na ZŠ a v pedagogicko-psychologické poradně; pomáhala spoluvytvářet zážitkové vzdělávací programy a pracovala jako koordinátorka dobrovolníků Maltézské pomoci. Prochází psychoterapeutickým výcvikem v kognitivně behaviorální terapii a absolvovala řadu seminářů. Nyní působí jako psychoterapeutická poradkyně, psycholožka na ZŠ v Otrokovicích a redaktorka internetové poradny.
Absolvent katedry psychologie FF OU v Ostravě, tamtéž dále také obor Sociální práce s poradenským zaměřením, pedagogické studium a obor Veřejná správa a regionální politika; absolvoval řadu kurzů a výcviků (např. Sociálně psychologický výcvik, Krizová intervence a Krizová intervence v praxi, Integrativní koučink a další); působil jako sociální asistent pro děti a mládež, pracovník krizového a kontaktního centra, manažer sociální práce a terénní pracovník zaměřený na práci s romskými rodinami. Pracoval jako sociální pracovník poskytující odborné poradenství a psychosociální pomoc terminálně nemocným pacientům a jejich rodinám. V současnosti působí jako lektor, kouč a supervizor.
10 950 Kč/osobu