logo
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Možnosti pedagoga při budování pozitivní atmosféry v třídním kolektivu, případně v prevenci a řešení konfliktů mezi žáky


Termín

26.08.2025

Místo

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Cílová skupina

  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Učitelé SŠ
  • Pedagogové volného času
  • Vychovatelé školských zařízení
  • Učitelé ZUŠ a SUŠ
  • Učitelé speciálních škol
  • Asistenti pedagoga
  • Ředitelé školy a školských zařízení

Termíny

26.08.2025


Obsah

  • Úvod do sociálně-psychologických principů koheze třídního kolektivu
  • Motivace k souladu a soudržnosti třídního kolektivu
  • Teorie kultury a klimatu třídního kolektivu.
  • Význam třídního učitele v budování pozitivních vztahů v třídním kolektivu.
  • Význam autority pedagoga v psychosociálním vývoji žáka
  • Utváření a budování vztahu mezi pedagogem a žákem, učitelem a třídním kolektivem.
  • Faktory, které mohou vztah mezi pedagogem a žákem pokazit nebo posílit.
  • Možnosti pedagoga při řešení sporů mezi žáky.
  • Shrnutí efektivních komunikačních technik k práci se zpětnou vazbou mezi žáky.
  • Citlivé a konstruktivní sdělování kritiky a nesouhlasu, formulace a přijetí ocenění.
  • Možnosti prevence vzniku konfliktů v třídním kolektivu.
  • Metody pedagogicko-psychologické práce učitele se třídou.
  • Pedagogicko-psychologické techniky a postupy adaptace nového žáka do kolektivu, navázání vztahu učitele s novou třídou apod.
  • Teoretická i praktická doporučení k vedení třídnických hodin


Vzdělávací cíle

Osvojení základních principů a doporučených postupů v jednání pedagoga v komunikaci s žáky a celým třídním kolektivem. Osvojení metod pedagogicko-psychologické práce učitele s třídním kolektivem, a to v prevenci i při řešení sporů mezi žáky ve třídě, a také v podpoře inkluzivního prostředí.


Aktuálně nejsou vypsány žádné termíny.