logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Zrakové vnímání a vizuomotoriky u dětí předškolního věku


Číslo akreditace

28936/2022-4-1041

Hodinová dotace

6 vyučovacích hodin

Obsah školení

Seminář je zaměřený na otázky týkající se rozvoje a stimulace zrakového vnímání u dětí předškolního věku a mladšího školního věku, v návaznosti na systematický rozvoj jednotlivých oblastí (vnímání barev, figura a pozadí, zrakové rozlišování, zraková analýza a syntéza, zraková paměť a vizuomotorika).

V celém, prakticky zaměřeném, semináři budou účastníkům prezentovány jednotlivé metodické postupy z oblasti rozvoje zrakového vnímání (dovedností a schopností) dětí předškolního věku, přípravných tříd a 1. tříd ZŠ. Důraz bude kladen zejména na vývojové hledisko jednotlivých percepčně-motorických funkcí. Dále bude obsahem semináře seznámení účastníků s příčinným pozadím pozdější školní neúspěšnosti. Účastníci se prakticky seznámí s jednotlivými metodickými postupy, dostupnými metodickými materiály a pomůckami.

Vzdělávací cíle

Seminář je zaměřen na rozšíření kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti stimulace především zrakového vnímání, jehož rozvoj je významným předpokladem pro úspěšné zvládání školního učiva. Podstatné je zvolení vhodného postupu vzhledem k vývojové úrovni dítěte v dané sledované oblasti. Dále si seminář klade za cíl zprostředkovat účastníkům řadu konkrétních námětů pro rozvíjení zrakového vnímání a vizuomotoriky, které jsou nedílnou součástí vzdělávaní předškolních dětí a jež jsou výstupními standardy pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte a působí i jako prevence SPU.