logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Adaptace začínajícího učitele – co by měli vědět začínající učitel, uvádějící učitel i vedení školy


Číslo akreditace

875/2022-4-185

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Obsah školení

Adaptační období a charakteristiky jeho fází, aktéři adaptačního procesu a jejich kompetence – začínající učitel, uvádějící učitel, vedení školy, další pedagogičtí i nepedagogičtí pracovníci školy, adaptační plán, podpora a hodnocení začínajícího učitele – návštěvy v hodinách, rozhovory, zpětná vazba od žáků, zákonných zástupců, kolegů, profesní portfolio začínajícího učitele, plán profesního rozvoje začínajícího učitele, další podpora mentoringem, koučinkem.

Vzdělávací cíle

Účastníci se seznámí s charakteristikami dvouletého adaptačního období – s fází přípravnou, realizační a závěrečnou, zjistí, kdo jsou aktéři adaptačního procesu a jaké jsou jejich kompetence směrem k adaptaci začínajícího pedagoga, seznámí se s významem adaptačního plánu a na příkladech se seznámí s jeho tvorbou, seznámí se s technikami sloužícími k podpoře a hodnocení začínajícího učitele jako jsou návštěvy v hodinách, rozhovory, zpětná vazba od žáků, zákonných zástupců, kolegů, profesní portfolio, plán profesního rozvoje, dozví se, jaké mají začínající učitelé další možnosti podpory při využití mentoringu a koučingu.