Slovní hodnocení (webinář)
8 vyučovacích hodin
Zajímá vás, jak žáky hodnotit slovně, a to nejen sumativně na konci určitého časového úseku? Pracovali byste rádi se slovní zpětnou vazbou průběžně, aby žákům pomáhala při dalším učení a s vaší pomocí se posouval každý dle svých maximálních možností?
Praktický webinář se zaměří na různé formy a metody hodnocení žáků a jejich pozitivní dopad na práci žáků, především na jejich motivaci.
Reflexe současné situace ve školách
- jaký smysl má hodnocení
- co žáky při hodnocení motivuje/demotivuje
- jak hodnotit, abychom dosáhli vysoké míry objektivity a pozitivně žáky motivovali
Aktuální právní rámec a formy hodnocení
- pozitiva a rizika jednotlivých forem a metod hodnocení žáka (heteronomní, autonomní, formativní, normativní, sumativní, kvalitativní, kvantitativní, …)
- tvorba školních pravidel a kritérií hodnocení jako týmová spolupráce učitelů a žáků
Hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- hodnocení není srovnávání
- hodnocení žáků s různou mírou potřeby podpůrných opatření
Hodnocení a sebehodnocení
- jak využívat sebehodnocení ke zvyšování objektivity a pozitivní motivace
- žákovská portfolia jako způsob hodnocení průběhu vzdělávání
- ukázka různých metod ve výuce a vyvození způsobu jejich hodnocení
- slovní hodnocení a jeho pravidla
- práce s texty různých slovních hodnocení
- jak napsat slovní hodnocení
Cílem webináře je zvýšit kompetence pedagogů v používání různých forem hodnocení s důrazem na vytváření funkčního slovního hodnocení. Seznámí se se současnými pedagogickými teoriemi hodnocení a klasifikace žáků.