Škola a dítě s podpůrnými opatřeními – co by měli rodiče vědět
Obsah školení
Inkluzivní principy a jejich vývoj, podpůrná opatření, jejich stupně a zajištění péče o děti ve škole (individuální vzdělávací plán, plán pedagogické podpory), možnosti vzdělávání dětí s handicapem, rizika zavádění inkluze na školách, poradenské služby škol i mimo školu, doporučení školského poradenského zařízení, podpůrné profese (asistent pedagoga, školní asistent, chůva, osobní asistent).
Vzdělávací cíle
Účastníci se seznámí s vývojem péče o děti s handicapem od segregace po inkluzi, zjistí, jaké jsou možnosti vzdělávání dětí s potřebou podpory v různých typech škol (speciální škola, běžná škola) a roli rodiče při jejich volbě, seznámí se se stupni podpory a jejich charakteristikami, zjistí obsah dokumentů podporujících vzdělávání dětí s potřebou podpory jako jsou individuální vzdělávací plán a plán pedagogické podpory a roli rodiče při jejich naplňování, seznámí se s poradenskými službami školy a možnostmi jejich využití nejen dětmi, ale také rodiči, zjistí, jaké jsou možnosti poradenských služeb vně školy, především pedagogicko – psychologických poraden a speciálně pedagogických center, seznámí se s dokumenty, které poradenská zařízení po vyšetření dítěte vydávají (zpráva a doporučení), zjistí, jaká je náplň práce podpůrných profesí, se kterými se můžeme ve školním prostředí setkat (asistent pedagoga, školní asistent, chůva, osobní asistent).
Součástí webináře bude diskuze a možnost zodpovídat dotazy účastníků.