logo
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Psychomotorický vývoj dvouletého dítěte a jeho zákonitosti


Hodinová dotace

9 vyučovacích hodin

Obsah školení

Školení je rozděleno do dvou bloků – Psychomotorický vývoj dvouletého dítěte a Možné adaptační obtíže dvouletých dětí při nástupu do MŠ. První blok představuje účastníkům předškolní věk jako období, kdy dítě začíná objevovat svět, dokáže se samo pohybovat a komunikovat pomocí slov, a proto se před ním otevírají zcela nové možnosti. V této době je velmi důležitá forma komunikace s dospělým. Je třeba dítěti naslouchat, snažit se mu porozumět, mluvit na něj hodně, často a srozumitelně, řečí dospělých. Na semináři bude probrána také psychologie hry, která je v tomto vývojovém období nejdůležitějším výchovným i poznávacím prostředkem. Dále bude nastíněna otázka rozvoje komunikačních schopností dvouletých dětí – vznik prvních vět a rozšiřování slovníku dítěte. Druhý blok školení bude věnován možným adaptačním obtížím souvisejícím se začleněním dítěte do kolektivu MŠ a na ně navazující úskalí.

Vzdělávací cíle

Seminář si klade za cíl rozšířit kompetence učitelů z pohledu vývojové a pedagogické psychologie dvouletých dětí. Bude podrobně probrána otázka přirozeného rozvoje dítěte a snaha o respektování zákonitostí jeho psychického vývoje ve všech jeho aspektech. Odborně i z pohledu kazuistického budou zmíněny možné adaptační obtíže dvouletých dětí při nástupu do MŠ – strategie adaptace, komunikace s rodiči, otázka vhodného přístupu, jako možnost předcházení adaptačním obtížím z pohledu pedagoga.