logo
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Drobné hry pro děti mladšího školního věku


Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Obsah školení

Obsahem vzdělávacího programu je představit možnosti a využití dětských her k rozvíjení nejrůznějších schopností a dovedností dětí. Náměty tvoří soubor her a činností, které můžeme nabídnout dětem během pobytu v mateřské škole, odpoledne ve školní družině v rámci přípravy na vyučování, během zájmových činností nebo jako aktivity ke zpestření výuky.  Cílem školení je rozvíjet a prohlubovat individuální schopnosti, motivovat k pestré a námětově bohaté činnosti, podněcovat k organizování a plánování práce, vlastního učení, zábavy či hry a zaměřovat se na odpovědnost za kvalitu vlastní práce.  

Blok č. 1 – Icebreakery a kontaktní hry Icebreakery – nebo také „ledolamky“, jsou hry převážně na seznámení v nové skupině. Jsou jednoduché, netrvají dlouho, hrají se na začátku nějaké akce. Mají uvolnit napětí účastníků, kteří se navzájem neznají. Často jsou zaměřeny na naučení jmen a zjištění základních informací o účastnících Kontaktní hry – také se jim říká zahřívací hry. Slouží k naladění skupiny na další program. Jsou krátké, jednoduché, zábavné... Umožní vám přepnout děti do režimu, jaký potřebujete. Často je to vhodné i kvůli soustředění a bezpečnosti při následujícím programu. Při těchto hrách také dochází k fyzickému kontaktu hráčů, jenž napomáhá budování vzájemné důvěry a zbavuje ostychu.

Blok č. 2 – Hry s padákem Padák patří mezi netradiční, v současnosti velmi oblíbené, náčiní. Hudebně pohybové hry s padákem mohou hrát děti v mateřských školách. Pomocí padáku můžeme rozvíjet pohybové dovednosti, koordinovat pohyb s rytmem, zvládat prostorovou orientaci, správně reagovat na signály, spolupracovat, ale i rozvíjet fyzickou obratnost a rychlost.

Blok č. 3 – Hry bez materiálové náročnosti a bez náročnosti přípravy Hry s kratší dobou trvání, které lze využít především na vyplnění volného času, a ke kterým není potřeba většího materiálového zabezpečení a přípravy.

Blok č. 4 – Hry do místnosti, budovy Hry využitelné především za špatného počasí, případně hry využitelné v pevných prostorech a budovách.  

Vzdělávací cíle

  • vyzkoušet si netradiční formy a metody při výuce;
  • rozvíjet a prohlubovat individuální schopnosti;
  • motivovat k pestré a námětově bohaté činnosti;
  • podněcovat k rozšiřování slovní zásoby, rozvíjení vyjadřovacích schopností;
  • podněcovat k organizování a plánování práce, vlastního učení, zábavy a hry;
  • rozvíjet myšlení, tvořivost, fantazii;
  • zaměřovat se na odpovědnost za kvalitu vlastní práce;
  • zvládnout herní situace, využit volný čas efektivním způsobem.

  Formou prožitkové pedagogiky seznámit učitele a vychovatele s metodikou přípravy her, jejich pravidly, bezpečnostními aspekty. Vlastní hry začínají prožitkem účastníka, pak důkladnou zpětnou vazbou, rozborem možných modifikací pravidel a formou „tvůrčí dílny“ se účastníci snaží nalézt nové alternativy dané hry.  

Aktuálně vypsané termíny
Název Místo Termín
šablony
Drobné hry pro děti mladšího školního věku Praha 16.12.2025
šablony
Drobné hry pro děti mladšího školního věku Brno 03.02.2026
Název
Místo - Termín
Drobné hry pro děti mladšího školního věku
šablony

Praha - 16.12.2025
Drobné hry pro děti mladšího školního věku
šablony

Brno - 03.02.2026