šablony

Asistent pedagoga jako součást pedagogického týmu a jeho role v pedagogickém procesu


Číslo akreditace

40286/2020-4-1065

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Obsah školení

Legislativní ukotvení asistenta pedagoga, školní asistent, osobní asistent, chůva, spolupráce asistenta pedagoga s pedagogickými pracovníky školy (třídním učitelem, školním poradenským pracovištěm a dalšími pedagogy a vedením školy), s externími subjekty, s žákem, spolupráce se zákonnými zástupci žáka, kompetence asistenta pedagoga, postavení asistenta pedagoga v rámci školy, třídy, rizika působení asistenta pedagoga ve škole, třídě, konkrétní činnosti asistenta pedagoga dle speciálních vzdělávacích potřeb žáků, řešení modelových situací, řízená diskuze, vyhodnocení přínosů semináře.

Cíle školení

Účastníci se seznámí s legislativním ukotvením výkonu funkce asistentka pedagoga (školský zákon a zákon o pedagogických pracovnících, příslušné vyhlášky), dozví se, jaké jsou rozdíly mezi asistentem pedagoga, školním asistentem, osobním asistentem a chůvou, dozví se vhodné formy spolupráce asistenta pedagoga s dalšími pedagogy školy, s dítětem, které má v péči, jeho zákonnými zástupci a externími subjekty (např. orgán péče o dítě, policie apod.), dozví se, jaké jsou kompetence asistenta pedagoga, jeho postavení v rámci školy a třídy, kde působí, na konkrétních typech podpůrných opatření se naučí možnosti práce s žákem, naučí se reagovat v obtížných situacích díky využití modelových situací. V rámci řízené diskuze bude docházet k předávání příkladů dobré praxe a odpovědím na konkrétní dotazy.

Budou rozvíjeny kompetence jako je základní orientace v roli asistenta v odborné rovině, orientace v systému organizace škol, schopnost orientace v obecných zásadách pedagogické práce a v základních pedagogických pojmech.

V rámci semináře bude rozvíjena schopnost spolupracovat s ostatními pedagogickými pracovníky v souladu s podmínkami školní práce, schopnost spolupracovat s učiteli při výchovně-vzdělávací práci ve třídě a podpora žáků při zvládání požadavků školy schopnost k smírčímu dojednávání v případě konfliktů a nedorozumění mezi školou, dítětem, rodinou, případně a dalšími institucemi.

V rámci semináře bude rozvíjena schopnost cíleného pozorování zaměřeného na potřeby dítěte, pedagogicky pracovat s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v podmínkách školy, pedagogicky pracovat s dětmi se zdravotním postižením, reagovat na běžné vzdělávací a výchovné problémy.

Chci dostávat nabídky školení

KONTAKTUJTE NÁS

Telefonicky +420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00
Další vzdělávání: info@zretel.cz
Rekvalifikace: rekval@zretel.cz
Kontaktní formulář

ŠABLONY OP JAK

Naše semináře a kurzy DVPP jsou vhodné i do tzv. Šablon v rámci Operačního programu Jan Ámos Komenský (2021 - 2027)

KURZ PRVNÍ POMOCI SE ZAMĚŘENÍM NA DĚTSKÝ VĚK

Pro pečující osoby v dětských skupinách, chůvy, pedagogy a personál MŠ a pro rodiče
 

ŠKOLNÍ METODIK PREVENCE

Studium k výkonu specializované činnosti – prevence sociálně patologických jevů
KOMBINOVANÉ
ONLINE + praxe
Nově lze hradit ze Šablon OP JAK

KURZY LYŽOVÁNÍ A SNOWBOARDINGU PRO UČITELE

Základní i doškolovací

PRACOVNÍK V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH

Kurz k získání kvalifikace pro praci na pozici pracovník v sociálních službách

DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ CHŮV

Připravili jsme nabídku rozšiřujícího vzdělávání chův.

GERONTOOBLEK - SIMULACE STÁŘÍ

Zážitkový workshop s akreditací MPSV Podrobnosti zde.

LEKTORSKÁ SPOLUPRÁCE

Máte-li zájem o spolupráci na pozici lektor, rádi Vás přivítáme v našem týmu. Požadavky naleznete zde.

Kalendář