logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Možnosti pedagoga při budování pozitivní atmosféry v třídním kolektivu, případně v prevenci a řešení konfliktů mezi žáky


Číslo akreditace

8942/2023-5-472

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Obsah školení

  • Úvod do sociálně-psychologických principů koheze třídního kolektivu
  • Motivace k souladu a soudržnosti třídního kolektivu
  • Teorie kultury a klimatu třídního kolektivu.
  • Význam třídního učitele v budování pozitivních vztahů v třídním kolektivu.
  • Význam autority pedagoga v psychosociálním vývoji žáka
  • Utváření a budování vztahu mezi pedagogem a žákem, učitelem a třídním kolektivem.
  • Faktory, které mohou vztah mezi pedagogem a žákem pokazit nebo posílit.
  • Možnosti pedagoga při řešení sporů mezi žáky.
  • Shrnutí efektivních komunikačních technik k práci se zpětnou vazbou mezi žáky.
  • Citlivé a konstruktivní sdělování kritiky a nesouhlasu, formulace a přijetí ocenění.
  • Možnosti prevence vzniku konfliktů v třídním kolektivu.
  • Metody pedagogicko-psychologické práce učitele se třídou.
  • Pedagogicko-psychologické techniky a postupy adaptace nového žáka do kolektivu, navázání vztahu učitele s novou třídou apod.
  • Teoretická i praktická doporučení k vedení třídnických hodin

Vzdělávací cíle

Osvojení základních principů a doporučených postupů v jednání pedagoga v komunikaci s žáky a celým třídním kolektivem. Osvojení metod pedagogicko-psychologické práce učitele s třídním kolektivem, a to v prevenci i při řešení sporů mezi žáky ve třídě, a také v podpoře inkluzivního prostředí.