logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Komunikace škola-rodič-dítě


Číslo akreditace

8942/2023-5-472

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Obsah školení

‒       Možnosti zapojení rodičů do spolupráce se školou, rozdělení zodpovědnosti.

‒       Principy efektivní komunikace zaměřené na spolupráci

‒       Křížení perspektiv, potřeb a hodnotového žebříčku rodiče-dítěte-školy při hodnocení a řešení výchovně-vzdělávacích problémů dítěte

‒       Doporučené techniky komunikace s rodinou problémového žáka

‒       Postupy v jednání školy s rodiči problémového žáka

‒       Prevence konfliktu s rodinou žáka

‒       Klíčové momenty zapojení ředitele do komunikace učitele s rodiči

‒       Výhody/nevýhody zapojení dítěte do komunikace školy s rodiči

‒       Nastavení spolupráce s asistentem dítěte, komunikace rodič – dítě – asistent, vliv úskalí problémové spolupráce pedagoga s asistentem na komunikaci s rodiči žáka.

‒       Odlišnosti v pedagogickém přístupu učitelů, asistentů a jejich vliv na spolupráci s rodiči

‒       Význam role školního psychologa na školách, jeho přínos v komunikaci mezi školou, rodiči a žákem.  

Vzdělávací cíle

Osvojení základů efektivní komunikace mezi školou, rodičem a dítětem při řešení problémů žáka. Jak v komunikaci postupovat, aby se docílilo žádoucí spolupráce a předešlo vzniku konfliktu mezi školou a rodinou žáka.