logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Školní neprospěch a poruchy učení – prevence, příčiny a náprava


Číslo akreditace

28936/2022-4-1041

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Obsah školení

Seminář je zaměřen na problematiku školního neúspěchu a jeho možných příčin a prevence. Účastníci budou seznámeni s typy školního neúspěchu, faktory ovlivňujícími školní neprospěch (intelektové, mimointelektové),poruchami učení, teorií „tří mozků“. Představen bude model péče o žáky s SVP a systém podpůrných opatření pro jednotlivé stupně podpory. Zaměříme se na přípravu plánu pedagogické podpory a individuálního vzdělávacího plánu. Seminář se dotkne také oblasti inkluze, integrace a práce školního poradenského pracoviště.

Vzdělávací cíle

Cílem školení je:

  • zlepšení orientace a prohloubení znalostí učitelů v otázkách školního neprospěchu a selhávání
  • rozšíření jejich kompetencí v oblasti prevence a nápravy školního neprospěchu
  • seznámení učitelů s 5. stupňovým modelem péče o žáky s SVP a výukovými problémy dle školského zákona
  • rozvoj znalostí a kompetencí učitelů při práci s podpůrnými mechanizmy a individuálním vzdělávacím plánem a odbornou pedagogicko-psychologickou dokumentací