logo
po – pá 8:00 – 16:00

Dítě s ADHD, ADD – workshop pro asistenty pedagoga v MŠ a 1. stupni ZŠ


Hodinová dotace

5 vyučovacích hodin

Obsah školení

Dílna, určená asistentům pedagoga v MŠ a 1. stupni ZŠ, je zaměřena na prohloubenípoznatků a získání a sdílení zkušeností s péčí o děti a žáky s poruchou ADHD, ADD. Workshop volně navazuje na seminář „Asistent pedagoga a dítě předškolního a mladšího školního věku s ADHD, ADD“. Účastníci budou formou workshopu seznámeni s vhodnými aktivitami pro všední den a strategiemi, které jim v praxi pomohou zvládat emočně a sociálně náročné situace. Cílem workshopu je asistentům poskytnout návod na hledání různých strategií v péči o konkrétní dítě.  Seminář nabízí na základě dotazů účastníků  praktické rady vycházející z dlouhodobé praxe

 

Seminář zahrne tato témata:

·       Teoretický rámec problematiky z pohledu asistenta pedagoga

·       Aktivity podporující psychomotorický vývoj dítěte

·       Předcházení a řešení konfliktních situací

·       Etický rozměr práce asistenta pedagoga, zejména jeho chování ve vztahu k žákovi se specifickými vzdělávacími potřebami, k jeho rodičům a samozřejmě i k ostatním zaměstnancům školy

·       Pravomoce a kompetence asistenta pedagoga ve vztahu nejen s pedagogy, ale i s rodiči.

·      Efektivita spolupráce pedagog-asistent - učitel i asistent sdílejí stejný, podobný pohled na metody výuky, úkoly, organizaci hodiny a možnosti jednotlivých dětí - mnohem lépe se daří.

·    Kazuistiky z praxe, diskuze nad konkrétními otázkami - na základě praktických zkušeností definuje pozici asistent pedagoga, pracovní náplň i rozsah kompetencí asistenta pedagoga

Vzdělávací cíle

 

Cílem workshopu je ukázat asistentůmpedagoga cestu při hledání různých strategií v individuální péči o dítě ve školním kolektivu. Cílem není naučit asistenty, jak odstraňovat nežádoucí chování u dětí ADHD, ale nabídnout jim možnosti, jakým způsobem upravovat podmínky výuky tak, aby se minimalizoval vliv negativních projevů dítěte na výsledky jeho školní práce, práci celé třídy a vztahy v kolektivu dětí. Seminář nabízí na základě dotazů účastníků praktické rady vycházející z dlouhodobé praxe. Workshop je zaměřen na rozvoj sociálních a emočních dovedností a na pozitivní ovlivňování psychomotorického vývoje dítěte. Základem je vztah založený na důvěře a respektování přirozené autority asistenta pedagoga. Bude probrána otázka užitečné pedagogické strategie časté zpětné vazby, neboli zpětně podávaná informace o kvalitě výkonu a chování (pochvala a pozitivní hodnocení působí jako zpevnění žádoucího chování).

Součástí workshopu jsou ukázky - přehrávky problémových situací všedního dne, strategie zvládání hněvu nebo komunikace v konfliktech. Cílem programu je aktivně a smysluplně využít společný čas ve prospěch zlepšení psychického, emocionálního a sociálního stavu dítěte prostřednictvím vhodných aktivit.