logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Plánování, metodika a organizace práce pedagoga


Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Obsah školení

  • Plánování práce, stanovování priorit - Analýza pracovních úkolů pedagoga. Struktura jednotlivých a dílčích cílů – jejich promítnutí do časového rozvržení činností. Efektivní plánování práce pedagoga (harmonogram denní, vícedenní). Písemné plánování. Stanovování priorit – zhodnocení naléhavosti a důležitosti, bloky, sloní úkoly. Priority II – zařazení do kategorií ABC, stanovení pořadí. Priority III – klíčové činnosti, výběr a vymezení času (Paretovo pravidlo). Řízení pracovního tempa pedagoga.
  •  Časový management, metodika práce, delegování - Zásady řízení času pedagoga. Základní pravidla pro řízení a využívání času pedagoga. Analýza časových ztrát. Rozpoznání ztrátových faktorů a následná práce s nimi. Kdo a co ovládá čas pedagoga. Domácí příprava pedagoga. Použití nástrojů a metod na úsporu času. Delegování práce. Umění důslednosti. Rozdělení velkých úkolů na malé.
  • Best-practices organizace práce pedagoga - Váš „Prime Time“ – individuální výkonnostní křivka. Pravidla a postup sestavování časového plánu. Stanovování priorit. Upravování priorit prostřednictvím sdílených zkušeností z tréninku i z praxe. Možnosti využívání knihy časového plánu.

 

Vzdělávací cíle

Cílem vzdělávacího programu je naučit pedagogické pracovníky organizovat jejich práci tak, aby zbytečně neztráceli čas. Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí se základními pravidly pro řízení a využívání času, identifikují konkrétní příčiny neefektivního využití svého času, naučí se určovat rezervy ve využívání času, rozvinou svou schopnost stanovovat a upravovat priority na základě důležitosti a naléhavosti a dle vývoje situace. Po absolvování vzdělávacího programu dosáhnou pedagogičtí pracovníci vyšší efektivity vlastní práce díky implementaci metod time-managementu i v tradičním školském prostředí.