logo
po – pá 8:00 – 16:00

Dysortografie – specifická vývojová porucha učení – porozumění gramatice


Hodinová dotace

5 vyučovacích hodin

Obsah školení

Seminář je zaměřený na problematiku dysortografie – specifickou poruchu učení postihující oblast porozumění gramatickým pravidlům, tvarosloví a syntaxu. Účastníci se podrobně seznámí s danou problematikou, s příčinami vzniku této poruchy a získají náhled na specifika přístupu k práci s takto znevýhodněnými dětmi. Kromě teoretických informací budou prezentovány také poznatky z praxe a doporučení pro práci ve výuce i mimo ni.   Přehled témat:

  • Pojem dysortografie
  • Charakteristika jednotlivých projevů (obtíží)
  • Sluchová diferenciace
  • Sluchová analýza a syntéza
  • Měkčení
  • Kvantita
  • Slabý jazykový cit
  • Hranice slov v písmu
  • Záměny
  • Zohlednění a přístup v běžné vyučovací hodině

 

Vzdělávací cíle

Seminář si klade za cíl seznámit pedagogy se způsoby elementárního rozpoznání příznaků dysortografických obtíží, jako součásti rozšiřující kompetence učitelů. Dále si klade za cíl rozšířit kompetence učitelů o nejvhodnější přístupy k dětem s dysortografií v běžných hodinách a třídách (zohlednění, tolerance v rámci osnov, hodnocení).