Metodika vedení třídnických hodin
6 vyučovacích hodin
Úvod školení se bude věnovat smyslu třídnických hodin a diskusi o jejich výhodách a nevýhodách. Zařazeno bude také seznámení s metodou komunitního kruhu, kterou si účastníci v druhé části semináře sami vyzkouší. Diskutováno bude používání pravidel ve třídě, jejich tvorba žáky a následné dodržování.
V hlavní a praktické části se seminář zaměří na navržení jednotlivých vhodných témat třídnických hodin (např. sebepoznání, komunikace, ubližování, spolupráce apod.) Účastníci budou mít možnost vzájemného sdílení příkladů ze své pedagogické praxe.
Konzultovat s učiteli možnosti vedení třídnických hodin, ve kterých se zaměříme na pravidelnou práci se vztahy uvnitř třídy, rozvoj osobností dětí a jejich sociální dovednosti, možnosti řešení aktuálních problémů ve třídě, práci s pravidly třídy, prevenci sociálně patologických jevů.