Spolupráce učitele s asistentem pedagoga ve třídě – zřízení pozice asistenta pedagoga, náplň práce.
5 vyučovacích hodin
1. Legislativní zabezpečení funkce asistenta pedagoga
2. Podmínky zřízení pozice asistenta pedagoga v ZŠ
3. Požadovaná odborná kvalifikace asistenta pedagoga
4. Náplň práce asistenta pedagoga – vzájemná spolupráce učitele a asistenta pedagoga – vytyčení kompetencí
5. Metodická podpora a vedení asistenta pedagoga
6. Úloha školského poradenského zařízení při zavádění funkce asistenta pedagoga
7. Specifikace funkce osobního asistenta a pedagogického asistenta
8. Jak sestavit individuálně vzdělávací plán pro integrované dítě s asistentem pedagoga - struktura, forma, obsah
Seminář si klade za cíl zaměřit se především na oblast kompetencí a pracovní náplně asistenta pedagoga a na jeho metodické vedení (kdo má metodické vedení poskytovat, jak má být metodické vedení zajišťováno a co má být jeho obsahem). Zodpovězeny budou nejčastější dotazy na možnosti a postup při zajištění asistentů pedagoga - základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením.