logo
po – pá 8:00 – 16:00

Emoční inteligence, pozornost a pozorování v sociální praxi


Číslo akreditace

A2025/0349-SP/PC/VP

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Obsah školení

Seminář nahlíží na emoční inteligenci jako na podstatnou pracovní kompetenci sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách. Navazuje na skutečnost, že právě EI je kvalitativní rovina, díky níž je možné navázat proaktivní komunikaci s klientem vedoucí k žádoucím sociálním změnám. Účastníci jsou seznámeni s rozdíly EI a IQ a se základními principy fungování mozku. Skrze praktické ukázky jim budou přiblíženy pojmy emoce a prožívání, empatie, pozornost a všímavost při práci s klientem. Seznámí se se způsoby, jak zkvalitnit vlastní soustředění a jak je uplatnit v komunikaci s klienty v jejich vlastní praxi.  

Vzdělávací cíle

Účastník získá základní informace o emoční inteligenci a možnostech jejího rozvoje. Hlavní pozornost bude věnována emocím, jejich zvládání, sebemotivaci, vnímavosti a tvorbě mezilidských vztahů. Skrze praktická cvičení se účastník seznámí s pojmy emoční infekce, kognitivní a emocionální empatie, dynamika pozornosti, vnitřní soustředění – vnější soustředění a soustředění na obecnější skutečnosti. Získá nástroje, jak jednat s klientem, který je pro něj obtížný v komunikaci. Prakticky si vyzkouší jak v sociální práci pozorovat a vyhodnocovat emoce.