Efektivní komunikace s obtížně zvládnutelnými typy klientů
A2023/0380-SP/PC/PP/VP
16 vyučovacích hodin
Seminář seznámí účastníky s možnostmi efektivního zvládání komunikace s obtížně zvládnutelnými typy klientů. Účastníci se dozví informace o typologii klientů a různých motivech jejich jednání a získají náhled na rozpoznávání vhodného stylu komunikace a jednání s daným klientem. Seznámí se také s tematicky navazující typologií klientů, jako jsou např. mlčenlivý klient; agresivní a nepřátelský klient; klient, který se snaží získat výhody; perfekcionalistický klient; klient v odporu; nedobrovolný klient; manipulativní klient; atp. Získají přehled o komunikačních pravidlech a možnostech jejich uplatnění. Zjistí také, jak a zda vůbec reagovat na osobní útoky a jak podávat negativní zpětnou vazbu obtížně zvládnutelnému typu klientů. Školení jim, jak je možné díky účinné komunikaci zvýšit svou odolnost proti stresu.
Účastníci získají základní přehled o typologii osobnosti a specifikách práce s daným typem klientů pro svou vlastní praxi. Seznámí se s klíčovými asertivními technikami a základy zvládání agrese jak v přímém, tak nepřímém kontaktu s klientem. Účastníci se dozvědí, jak rozpoznat manipulativní jednání, jak na něj vhodně reagovat v rámci své praxe a zkušenosti s klienty.