logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Asistent pedagoga a dítě předškolního a mladšího školního věku s ADHD, ADD


Číslo akreditace

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Obsah školení

 

Seminář, primárně určený asistentům pedagoga pracujícím v MŠ a na 1. stupni ZŠ, systematickým a uceleným způsobem zodpovídá otázky z oblasti specifických poruch chování – ADHD, ADD, které v mnoha případech jsou i sekundárně přidružené u dětí zdravotně znevýhodněných. Účastníci semináře budou seznámeni s jednotlivými projevy ADHD, ADD, jejich charakteristikou, jednotlivými formami, příčinami vzniku a projevy. Součástí prezentace budou také kazuistiky dětí se specifickými poruchami chování. Probrána bude otázka nejvhodnějšího přístupu k dětem s ADHD, ADD a zásady práce s těmito dětmi z pozice asistenta pedagoga.

 

Přehled témat:

 

·                 Konkrétní popis projevů – podrobná charakteristika

·                 Dítě s ADHD, ADD ve škole i doma – chování dětí s ADHD a ADD

·                 Konkrétní zásady práce s dítětem s ADHD z pozice asistenta

·                 Spolupráce asistenta pedagoga s vyučujícím

·                 Korekce nežádoucího chování

·                 Kazuistiky z praxe, diskuze nad konkrétními otázkami

Vzdělávací cíle

Seminář, primárně určený asistentům pedagoga pracujícím v MŠ a na 1. stupni ZŠ, systematickým a uceleným způsobem zodpovídá otázky z oblasti specifických poruch chování – ADHD, ADD, které v mnoha případech jsou i sekundárně přidružené u dětí zdravotně znevýhodněných. Účastníci semináře budou seznámeni s jednotlivými projevy ADHD, ADD, jejich charakteristikou, jednotlivými formami, příčinami vzniku a projevy. Součástí prezentace budou také kazuistiky dětí se specifickými poruchami chování. Probrána bude otázka nejvhodnějšího přístupu k dětem s ADHD, ADD a zásady práce s těmito dětmi z pozice asistenta pedagoga.