logo
po – pá 8:00 – 16:00

Jak předcházet poruchám učení v předškolním věku


Hodinová dotace

6 vyučovacích hodin

Obsah školení

Seminář bude zaměřen na seznámení se základními pojmy: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, poruchy chování, pedagogická diagnostika, metody pedagogické diagnostiky. Učitelé získají materiály pro základní rozpoznání psychických funkcí (zraková a sluchová percepce, motorika, řeč). Dále se dozví o možných příčinách problémového chování předškoláků, o projevech, prevenci a možnosti ovlivnění tohoto chování, a tom, jaký je rozdíl mezi problémy v chování a poruchou chování. Tématem bude také prevence zjištěných obtíž, vypracování individuálního plánu a možnost nápravy oslabených funkcí, které jsou zásadní pro úspěšné zvládnutí školní docházky.  

Vzdělávací cíle

Cílem semináře je poukázat na důležitost podchycení oslabených psychických funkcí v době, kdy se mozek nejvíce vyvíjí a je schopen největších změn. V předškolním věku je možné správnou prevencí a výchovným vedením zajistit, aby se co nejvíce zmírnily dopady oslabených funkcí na úspěšnost školní docházky. Téma semináře bude podpořeno zkušeností z praxe lektorky a ukázkou vhodných programů a pracovních listů pro pedagogy.