logo
po – pá 8:00 – 16:00

Specifické poruchy učení v hodinách cizího jazyka


Hodinová dotace

6 vyučovacích hodin

Obsah školení

Seminář je určený pro pedagogické pracovníky, kteří se podílí na výuce cizího jazyka a zajímají se o možnosti práce se žáky se specifickými poruchami učení, které by mohli aplikovat ve své praxi. Děti s SPU vyžadují odlišný přístup nejen v hodinách českého jazyka, ale i v cizím jazyce. Významná část semináře bude věnována námětům pro zvládnutí jednotlivých dovedností (slovní zásoba, gramatika, čtení). Téma semináře budou dokreslovat kazuistiky z praxe lektora.   Školení nabídne mimo jiné tato témata:

  • Otázka vhodného výběru cizího jazyka a správného „načasování“
  • Obecné principy pro výuku cizího jazyka s ohledem na děti s SPU
  • Doporučení pro výuku a procvičování
  • Reedukace SPU při výuce cizího jazyka
  • Role žáka a rodiny při překonávání handicapu SPU ve výuce cizího jazyka

 

Vzdělávací cíle

Seminář je zaměřen na rozšíření kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti práce se specifickými poruchami učení ve výuce cizího jazyka. Důraz je kladen nejen na základní seznámení s problematikou SPU obecně, ale také na představení vhodných námětů pro práci v hodinách cizího jazyka, včetně obohacení o příklady z praxe lektora.