Třídní pravidla na 2. stupni ZŠ
6 vyučovacích hodin
Seminář představí třídní pravidla jako jeden z výchovných prostředků, kterým lze ovlivňovat atmosféru třídního kolektivu a kázeň žáků. Nastíněno bude vytváření pravidel (očekávání, možnosti tvorby třídních pravidel, struktura třídních pravidel) a práce s třídními pravidly v průběhu školního roku. Prostor bude věnován také otázce motivace k dodržování (žáci) a vyžadování (pedagogové) třídních pravidel. Důraz bude kladen na specifika práce s cílovou skupinou (žáci 2. stupně) – přístup žáků k třídním pravidlům, rozvoj a podpora pozitivních vzorců chování žáků. Prezentována budou také třídní pravidla v kontextu společenských norem a přijetí odpovědnosti za své jednání. Pedagogové budou obeznámeni také s možnými Riziky a úskalími funkčnosti třídních pravidel a problematikou sankcí a odměn.
Cílem semináře je předat účastníkům informace a též zprostředkovat praktické zkušenosti, aby dokázali následně ve své praxi efektivně pracovat s třídními pravidly, připravit se na případná úskalí a možnosti jejich řešení. Představeny budou též konfliktní situace, které mohou při vyžadování třídních pravidel nastat.