šablony
Neuro-motorická (ne)zralost v praxi: Jak nezralé reflexy ovlivňují motoriku, chování a učení
Hodinová dotace
8 vyučovacích hodin
Obsah školení
Tento vzdělávací program seznamuje účastníky s tím, jak přetrvávající primární reflexy a nezralost nervového systému ovlivňují chování, emoční stabilitu, pozornost a schopnost učení u dětí. Účastníci se naučí rozpoznávat signály, které poukazují na neuro-motorickou nezralost (např. problémy s rovnováhou, úchopem, přecitlivělost na dotek) a pochopí jejich souvislost s potížemi ve třídě – neklidem, nesoustředěností, impulzivitou či pasivitou. Program propojuje poznatky z oblasti vývojové neurologie, senzorické integrace a polyvagální teorie.
- Vývoj reflexů jako základ bezpečí, držení těla, emocí a chování
- Jak přetrvávající ochranné reflexy mohou narušovat schopnost dítěte zvládat běžné situace doma i ve třídě
- Úchopové a taktilní reflexy
- Klíčové vývojové reflexy
- Jak neuro-motorická nezralost ovlivňuje motoriku, pozornost, orientaci a seberegulaci
Vzdělávací cíle
Seznámit účastníky s pojmy jako primární reflexy, posturální reflexy, ochranné, úchopové a taktilní reflexy s dopadem na tělesný, kognitivní a sociální vývoj dítěte. Vnímat souvislost mezi motorickým, emocionálním a kognitivním vývojem na podkladě výše uvedených reflexů.