logo
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Neuro-motorická (ne)zralost v praxi: Jak nezralé reflexy ovlivňují motoriku, chování a učení


Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Obsah školení

Tento vzdělávací program seznamuje účastníky s tím, jak přetrvávající primární reflexy a nezralost nervového systému ovlivňují chování, emoční stabilitu, pozornost a schopnost učení u dětí. Účastníci se naučí rozpoznávat signály, které poukazují na neuro-motorickou nezralost (např. problémy s rovnováhou, úchopem, přecitlivělost na dotek) a pochopí jejich souvislost s potížemi ve třídě – neklidem, nesoustředěností, impulzivitou či pasivitou. Program propojuje poznatky z oblasti vývojové neurologie, senzorické integrace a polyvagální teorie.

 

  • Vývoj reflexů jako základ bezpečí, držení těla, emocí a chování
  • Jak přetrvávající ochranné reflexy mohou narušovat schopnost dítěte zvládat běžné situace doma i ve třídě
  • Úchopové a taktilní reflexy
  • Klíčové vývojové reflexy
  • Jak neuro-motorická nezralost ovlivňuje motoriku, pozornost, orientaci a seberegulaci

Vzdělávací cíle

Seznámit účastníky s pojmy jako primární reflexy, posturální reflexy, ochranné, úchopové a taktilní reflexy s dopadem na tělesný, kognitivní a sociální vývoj dítěte. Vnímat souvislost mezi motorickým, emocionálním a kognitivním vývojem na podkladě výše uvedených reflexů.