šablony
Rozvoj dovedností pro úspěšné čtení i u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Hodinová dotace
6 vyučovacích hodin
Obsah školení
Seminář je zaměřen na podporu pedagogů v rozvoji čtenářských dovedností u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, ale všechny techniky a doporučení můžete využívat i u běžných žáků. Účastníci se seznámí s klíčovými faktory ovlivňujícími proces čtení, včetně překážek, které žákům s dyslexií, poruchami pozornosti nebo jazykovými odlišnostmi mohou čtení komplikovat. Seminář nabídne praktické metody a strategie, jak přizpůsobit výuku, a představí moderní technologie a pomůcky, které usnadňují rozvoj čtení. Účastníci získají inspiraci pro efektivní a inkluzivní přístup, který podpoří motivaci a zájem žáků o čtení, a obohatí tak svou pedagogickou praxi.
- Úvod do problematiky čtení u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- Diagnostika a identifikace potřeb žáků
- Metody a strategie pro rozvoj čtenářských dovedností
- Podpora motivace k učení a zájem o čtení
- Praktická ukázka aktivity na rozvoj dovedností čtení
Vzdělávací cíle
• Účastníci porozumí základním komponentům čtenářských dovedností, včetně fonematického uvědomování, vizuálního vnímání a slovní zásoby.
• Účastníci si osvojí znalosti o specifických potřebách žáků s poruchami učení (např. dyslexií) a dalších žáků se speciálními potřebami.
• Účastníci budou schopni identifikovat klíčové faktory ovlivňující čtenářské dovednosti a čtení s porozuměním u těchto žáků.
• Účastníci se naučí aplikovat konkrétní výukové metody a techniky podporující čtenářské dovednosti.
• Účastníci budou umět vybrat a využít diagnostické nástroje pro hodnocení úrovně čtenářských dovedností.
• Účastníci se naučí praktické strategie, jak přizpůsobit výukové materiály a metody podle individuálních potřeb a schopností žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
• Účastníci budou motivováni k větší trpělivosti a empatii vůči žákům s obtížemi v oblasti čtení, budou chápat důležitost inkluzivního přístupu.
• Účastníci budou otevřeni inovativním metodám a technologiím, které mohou usnadnit výuku čtení u žáků se specifickými potřebami.
• Účastníci získají pozitivní přístup k integraci žáků s různými vzdělávacími potřebami do výuky čtení.
Tyto vzdělávací cíle semináře by měly vést k celkovému zlepšení kompetencí účastníků v oblasti výuky čtení a pomoci jim připravit žáky s různými potřebami na úspěšný vstup do čtenářského světa.
• Účastníci si osvojí znalosti o specifických potřebách žáků s poruchami učení (např. dyslexií) a dalších žáků se speciálními potřebami.
• Účastníci budou schopni identifikovat klíčové faktory ovlivňující čtenářské dovednosti a čtení s porozuměním u těchto žáků.
• Účastníci se naučí aplikovat konkrétní výukové metody a techniky podporující čtenářské dovednosti.
• Účastníci budou umět vybrat a využít diagnostické nástroje pro hodnocení úrovně čtenářských dovedností.
• Účastníci se naučí praktické strategie, jak přizpůsobit výukové materiály a metody podle individuálních potřeb a schopností žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
• Účastníci budou motivováni k větší trpělivosti a empatii vůči žákům s obtížemi v oblasti čtení, budou chápat důležitost inkluzivního přístupu.
• Účastníci budou otevřeni inovativním metodám a technologiím, které mohou usnadnit výuku čtení u žáků se specifickými potřebami.
• Účastníci získají pozitivní přístup k integraci žáků s různými vzdělávacími potřebami do výuky čtení.
Tyto vzdělávací cíle semináře by měly vést k celkovému zlepšení kompetencí účastníků v oblasti výuky čtení a pomoci jim připravit žáky s různými potřebami na úspěšný vstup do čtenářského světa.