logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Dítě s odkladem povinné školní docházky v běžné mateřské škole


Číslo akreditace

8942/2023-5-472

Hodinová dotace

5 vyučovacích hodin

Obsah školení

Účastníci budou seznámeni s tématy souvisejícími s problematikou odkladu povinné školní docházky u dětí.

 

  • Vymezení legislativních východisek pro zařazení dítěte s odkladem povinné školní docházky do běžné mateřské školy:
    • úkoly pedagogicko-psychologické poradny či speciálně pedagogického centra
    • práva a povinnosti zákonného zástupce dítěte s odkladem povinné školní docházky
    • úkoly pedagoga mateřské školy

     

  • Dítě s odkladem povinné školní docházky:
    • působení odkladu povinné školní docházky na dítě a zhodnocení přínosů i rizik s tím spojených (hledisko přirozeného zrání, připravenosti dítěte, ztráta statusu „předškoláka“, ztráta kamarádů vrstevníků odcházejících do základní školy v řádném termínu, stanovisko zákonných zástupců…)
    • nástin vhodného pedagogického přístupu vedoucího ke zmírnění negativních dopadů
    • plán pedagogické podpory, podpůrná opatření, individuální vzdělávací plán

     

  • Vhodné působení mateřské školy na dítě s odkladem povinné školní docházky:
    • doporučení pedagogických přístupů, metod a námětů z praxe

      Účastníci budou seznámeni s tématy souvisejícími s problematikou odkladu povinné školní docházky u dětí.

       

    • Vymezení legislativních východisek pro zařazení dítěte s odkladem povinné školní docházky do běžné mateřské školy:
      • úkoly pedagogicko-psychologické poradny či speciálně pedagogického centra
      • práva a povinnosti zákonného zástupce dítěte s odkladem povinné školní docházky
      • úkoly pedagoga mateřské školy

       

    • Dítě s odkladem povinné školní docházky:
      • působení odkladu povinné školní docházky na dítě a zhodnocení přínosů i rizik s tím spojených (hledisko přirozeného zrání, připravenosti dítěte, ztráta statusu „předškoláka“, ztráta kamarádů vrstevníků odcházejících do základní školy v řádném termínu, stanovisko zákonných zástupců…)
      • nástin vhodného pedagogického přístupu vedoucího ke zmírnění negativních dopadů
      • plán pedagogické podpory, podpůrná opatření, individuální vzdělávací plán

       

    • Vhodné působení mateřské školy na dítě s odkladem povinné školní docházky:
      • doporučení pedagogických přístupů, metod a námětů z praxe

    Vzdělávací cíle

    Účastníci semináře získají širší povědomí o problematice zařazení dítěte s odkladem povinné školní docházky do běžné mateřské školy. Ujasní si práva a povinnosti účastníků participujících v této oblasti – dítěte, zákonných zástupců, pedagogů i školských poradenských zařízení. V závislosti na charakteristice dítěte s odkladem povinné školní docházky obohatí svou pedagogickou praxi o vhodné náměty pro práci s touto skupinou dětí.