Objevujeme v matematice na 2. stupni ZŠ a na SŠ
4 vyučovací hodiny
Konstruktivistický přístup k vyučování vychází z přesvědčení, že učení je dynamický proces, ve kterém žáci musí být aktivními účastníky. K aktivnímu přístupu k učení lze žáky podněcovat různými způsoby. Objevování je jednou z typických aktivit v tomto směru.
Představena budou tato témata:
· Příprava aktivit pro objevování v matematice
· Od konkrétních modelů k obecnějším vztahům
· Komunikace mezi žák-učitel a mezi žáky vzájemně
· Zařazování návodů a rozšíření
· Vysvětlování a dokazování
· Ukázky vhodných situací pro vyučování matematiky na 2. stupni ZŠ a SŠ
Cílem semináře je ukázat na konkrétních pracovních materiálech široké možnosti, které zařazování objevování do vyučování matematiky přináší, a usnadnit učitelům přípravu podnětných vzdělávacích situací.