logo
po – pá 8:00 – 16:00

Objevujeme v matematice na 2. stupni ZŠ a na SŠ


Hodinová dotace

4 vyučovací hodiny

Obsah školení

 

Konstruktivistický přístup k vyučování vychází z přesvědčení, že učení je dynamický proces, ve kterém žáci musí být aktivními účastníky. K aktivnímu přístupu k učení lze žáky podněcovat různými způsoby. Objevování je jednou z typických aktivit v tomto směru.

 

Představena budou tato témata:

·       Příprava aktivit pro objevování v matematice

·       Od konkrétních modelů k obecnějším vztahům

·       Komunikace mezi žák-učitel a mezi žáky vzájemně

·       Zařazování návodů a rozšíření

·       Vysvětlování a dokazování

·       Ukázky vhodných situací pro vyučování matematiky na 2. stupni ZŠ a SŠ

Vzdělávací cíle

 

Cílem semináře je ukázat na konkrétních pracovních materiálech široké možnosti, které zařazování objevování do vyučování matematiky přináší, a usnadnit učitelům přípravu podnětných vzdělávacích situací.