Datum / čas
12.11.2015
09:00-16:30

Místo konání
Žďár nad Sázavou – Gymnázium

Adresa:
Neumannova 1693/2
Žďár nad Sázavou

Cílové skupiny


č. akreditace MSMT- 20710/2013-2-633

 

Hodinová dotace: 8 vyučovacích hodin

 

Obsah školení:

Obsahem vzdělávacího programu je představit možnosti a využití dětských her k rozvíjení nejrůznějších schopností a dovedností dětí. Náměty tvoří soubor her a činností, které můžeme nabídnout dětem během pobytu v mateřské škole, odpoledne ve školní družině v rámci přípravy na vyučování, během zájmových činností nebo jako aktivity ke zpestření výuky.  

 

Blok č. 1 – Icebreakery a kontaktní hry

Icebreakery – nebo také „ledolamky“, jsou hry převážně na seznámení v nové skupině. Jsou jednoduché, netrvají dlouho, hrají se na začátku nějaké akce. Mají uvolnit napětí účastníků, kteří se navzájem neznají. Často jsou zaměřeny na naučení jmen a zjištění základních informací o účastnících

Kontaktní hry – také se jim říká zahřívací hry. Slouží k naladění skupiny na další program. Jsou krátké, jednoduché, zábavné… Umožní vám přepnout děti do režimu, jaký potřebujete. Často je to vhodné i kvůli soustředění a bezpečnosti při následujícím programu. Při těchto hrách také dochází k fyzickému kontaktu hráčů, jenž napomáhá budování vzájemné důvěry a zbavuje ostychu.

Blok č. 2 – Hry s padákem

Padák patří mezi netradiční, v současnosti velmi oblíbené, náčiní. Hudebně pohybové hry s padákem mohou hrát děti v mateřských školách. Pomocí padáku můžeme rozvíjet pohybové dovednosti, koordinovat pohyb s rytmem, zvládat prostorovou orientaci, správně reagovat na signály, spolupracovat, ale i rozvíjet fyzickou obratnost a rychlost.

Blok č. 3 – Hry bez materiálové náročnosti a bez náročnosti přípravy

Hry s kratší dobou trvání, které lze využít především na vyplnění volného času, a ke kterým není potřeba většího materiálového zabezpečení a přípravy.

Blok č. 4 – Hry do místnosti, budovy

Hry využitelné především za špatného počasí, případně hry využitelné v pevných prostorech a budovách.

 

Cíle školení:

  • vyzkoušet si netradiční formy a metody při výuce;
  • rozvíjet a prohlubovat individuální schopnosti;
  • motivovat k pestré a námětově bohaté činnosti;
  • podněcovat k rozšiřování slovní zásoby, rozvíjení vyjadřovacích schopností;
  • podněcovat k organizování a plánování práce, vlastního učení, zábavy a hry;
  • rozvíjet myšlení, tvořivost, fantazii;
  • zaměřovat se na odpovědnost za kvalitu vlastní práce;
  • zvládnout herní situace, využit volný čas efektivním způsobem.

 

Formou prožitkové pedagogiky seznámit učitele a vychovatele s metodikou přípravy her, jejich pravidly, bezpečnostními aspekty. Vlastní hry začínají prožitkem účastníka, pak důkladnou zpětnou vazbou, rozborem možných modifikací pravidel a formou „tvůrčí dílny“ se účastníci snaží nalézt nové alternativy dané hry.

 

 

Cílová skupina:

učitelé 1. stupně ZŠ; učitelé MŠ; učitelé – vedoucí školních zájmových kroužků a klubů; pedagogové volného času; vychovatelé školských zařízení

 

Účastníci obdrží osvědčení o absolvování vzdělávací akce DVPP.
Cena: 960,- /osobu

Přihláška

Odesláním přihlášky vyjadřujete souhlas s Pravidly pro přihlašování
Typ lístku Cena Prostory
standardní vstupenky 960,00


Pokud se Vám po stisku tohoto tlačítka neobjeví hlášení o odesílání či jiná odezva, kontaktujte nás přímo na email info@zretel.cz