Re-malba – techniky tvorby s barvami Remakol
4 vyučovací hodiny
Tématem prakticky zaměřeného semináře je technika práce s cenově dostupnými barvami Remakol. Účastníci se dozvědí jak barvy správně míchat a jak práci s nimi kombinovat i s jinými výtvarnými technikami. Představeny budou možnosti nanášení remakolových barev a výběr vhodného podkladu pro malbu. Zmíněny budou také vhodné náměty pro malbu a účastníci se prakticky seznámí s doplněním malířské techniky koláží a s experimentální malbou.
|
Reedukace dyskalkulie
6 vyučovacích hodin
Cílem semináře je účastníkům zprostředkovat problematiku dyskalkulie po stránce nápravných cvičení a opatření, která mohou pedagogové využít ve své praxi ve výuce. Téma semináře budou dokreslovat zkušenosti z praxe lektora.
|
Reedukace specifických poruch učení – příklady z praxe
18 vyučovacích hodin
Seminář je zacílen na otázky týkající se problematiky reedukace (kompenzace) specifických poruch učení. Školení je zaměřeno především na posílení pedagogických kompetencí při práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s přihlédnutím k požadavkům 1. a 2. stupně ZŠ. Prezentovány budou konkrétní reedukační postupy, které vedou ke zmírňování, popř. kompenzaci specifických výukových obtíží. Seminář se dále klade za cíl zvýšit kompetenční vybavenosti učitelů při řešení problémů v procesu inkluze, což přímo vede i k osobnostně profesnímu rozvoji pedagogů. Probrány budou i extrakurikulární aktivity, které vedou ke zmírnění SPU – budou prezentovány konkrétní reedukační přístupy k dětem s SPU - metody práce v běžné hodině, dále reedukační péče v rámci předmětu speciálně pedagogické péče, kompetence škol v souvislosti s pedagogickou intervencí.
|
Reedukační skupiny pro děti s SPU na ZŠ
8 vyučovacích hodin
Seminář uvede účastníky do problematiky reedukací SPU na základní škole vzhledem k výuce dítěte a tvorbě IVP. Zmíněna bude důležitost spolupráce kmenového vyučujícího a pedagoga reedukace, tvorba reedukačního plánu (včetně vedení dokumentace a tvorby reedukačních zpráv) a motivačních bodů. Prostor bude věnován jak frontální, tak individuální formě reedukace vycházející vždy z potřeb dítěte a reakcí na výuku ve třídě. Představena budou také specifika reedukace SPU na prvním stupni ZŠ. Školení nabídne ukázku pracovních materiálů uplatnitelných v pedagogické praxi účastníků.
|
Reedukační skupiny pro děti s SPU na ZŠ (6 hodin)
6 vyučovacích hodin
Seminář uvede účastníky do problematiky reedukací SPU na základní škole vzhledem k výuce dítěte a tvorbě IVP. Zmíněna bude důležitost spolupráce kmenového vyučujícího a pedagoga reedukace, tvorba reedukačního plánu (včetně vedení dokumentace a tvorby reedukačních zpráv) a motivačních bodů. Prostor bude věnován jak frontální, tak individuální formě reedukace vycházející vždy z potřeb dítěte a reakcí na výuku ve třídě. Představena budou také specifika reedukace SPU na prvním stupni ZŠ. Školení nabídne ukázku pracovních materiálů uplatnitelných v pedagogické praxi účastníků.
|
Řešení konfliktů ve školním prostředí
6 vyučovacích hodin
Cílem kurzu je připravit účastníky na zvládání konfliktů ve skupině (žáků, mladých lidí, apod.). Konkrétně:
• uvědomit si co je konflikt, jaké jsou časté příčiny jeho vzniku a jaký je jeho význam ve skupině
• osvojit si techniky prevence a řešení konfliktů
• sdílet příklady z vlastní praxe, vzájemně se inspirovat
|
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti v rámci osobnostní a sociální výchovy
6 vyučovacích hodin
Seminář je zaměř na jedno z témat osobnostní a sociální výchovy a jeho využití ve školním prostředí. Na začátku školení si vymezíme pojem „problém“ a jeho dva základní druhy – problém, u kterého řešení neznáme a problém, u kterého známe řešení spoustu. Součástí semináře bude téma rozhodování a příklady strategií, jak se rozhodnout sám za sebe, či v rámci celé skupiny. Celým školením se budou prolínat aktivity, které trénují rozvoj kreativních řešení, jejich vyhodnocení a výběr toho nejvhodnějšího, a které budou pro účastníky dále využitelné ve školním prostředí. V závěru se seminář zaměří také na reflektování aktivit s ohledem na přenos získaných zkušeností do běžného života žáků.
|
Rituály v mateřské škole a speciálním školství
6 vyučovacích hodin
Účastníci kurzu se seznámí s tématem rituálů a naučí se je prakticky využívat ve výchovně-vzdělávacím procesu mateřské školy. Kurz poskytne svým absolventům spoustu konkrétním tipů, aktivit, ukázek činností i pomůcek, které se osvědčili při zavádění rituálů u dětí předškolního věku.
|
Rituály v mateřské škole a speciálním školství (webinář)
6 vyučovacích hodin
Účastníci kurzu se seznámí s tématem rituálů a naučí se je prakticky využívat ve výchovně-vzdělávacím procesu mateřské školy. Kurz poskytne svým absolventům spoustu konkrétním tipů, aktivit, ukázek činností i pomůcek, které se osvědčili při zavádění rituálů u dětí předškolního věku.
|
Rizikové chování pro asistenty pedagoga
8 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí se základy problematiky rizikového chování v praxi využitelnými asistenty pedagoga. Vždy bude kladen důraz na preventivní možnosti školy v oblasti rizikového chování a možností participace asistenta pedagoga na těchto aktivitách. Bude představena spolupráce asistenta pedagoga se školním metodikem prevence.
|
Rizikové chování pro asistenty pedagoga (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí se základy problematiky rizikového chování v praxi využitelnými asistenty pedagoga. Vždy bude kladen důraz na preventivní možnosti školy v oblasti rizikového chování a možností participace asistenta pedagoga na těchto aktivitách. Bude představena spolupráce asistenta pedagoga se školním metodikem prevence.
|
Rovný přístup ke vzdělání: nejčastější problémy diskriminace ve školství
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je přiblížení základních institutů antidiskriminačního práva a popis nejčastějších forem diskriminace v přístupu ke vzdělání. Představeny budou nejčastější příklady diskriminace v přístupu ke vzdělání a při poskytování vzdělávání a diskutována budou možná řešení.
|
Rovný přístup ke vzdělání: nejčastější problémy diskriminace ve školství (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je přiblížení základních institutů antidiskriminačního práva a popis nejčastějších forem diskriminace v přístupu ke vzdělání. Představeny budou nejčastější příklady diskriminace v přístupu ke vzdělání a při poskytování vzdělávání a diskutována budou možná řešení.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti komplexně pro učitele 1. stupně ZŠ
32 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o procesech čtení, rozvoji čtenářství a přístupům k učení z textu.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti komplexně pro učitele 2. stupně ZŠ
32 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o procesech čtení, rozvoji čtenářství a přístupům k učení z textu.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti pro učitele 1. stupně ZŠ
16 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o procesech čtení, rozvoji čtenářství a přístupům k učení z textu.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti pro učitele 2. stupně ZŠ
16 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o procesech čtení, rozvoji čtenářství a přístupům k učení z textu.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti v komunikační a slohové výchově
4 vyučovací hodiny
Cílem kurzu je představení metod rozvíjejících čtenářskou gramotnost a seznámit pedagogy s postupy, jimiž se dá čtení a rozvoj čtenářství ovlivnit. Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o procesech rozvoje čtenářství, komunikaci a rozvoje slohové výchovy.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti v komunikační a slohové výchově (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem kurzu je představení metod rozvíjejících čtenářskou gramotnost a seznámit pedagogy s postupy, jimiž se dá čtení a rozvoj čtenářství ovlivnit. Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o procesech rozvoje čtenářství, komunikaci a rozvoje slohové výchovy.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti v kostce pro učitele 1. stupně ZŠ
8 vyučovacích hodin
Na semináři budou představeny konkrétní výukové metody a výchovné strategie na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Pedagogové budou seznámeni s postupy, jimiž se dá čtení a rozvoj čtenářství ovlivnit a sami si konkrétní představované aktivity vyzkouší. Součástí semináře budou následující témata: Základní aspekty čtenářské gramotnosti. Počáteční čtenářská gramotnost; Etapy rozvoje funkční gramotnosti u žáků na ZŠ; Příčiny funkční negramotnosti; Čtenářská gramotnost ve vztahu k ostatním složkám funkční gramotnosti; Vztah ke čtenářství; Čtení s porozuměním. Práce s textem; Rozvoj kritického myšlení.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti v kostce pro učitele 1. stupně ZŠ (webinář)
8 vyučovacích hodin
Na semináři budou představeny konkrétní výukové metody a výchovné strategie na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Pedagogové budou seznámeni s postupy, jimiž se dá čtení a rozvoj čtenářství ovlivnit a sami si konkrétní představované aktivity vyzkouší. Součástí semináře budou následující témata: Základní aspekty čtenářské gramotnosti. Počáteční čtenářská gramotnost; Etapy rozvoje funkční gramotnosti u žáků na ZŠ; Příčiny funkční negramotnosti; Čtenářská gramotnost ve vztahu k ostatním složkám funkční gramotnosti; Vztah ke čtenářství; Čtení s porozuměním. Práce s textem; Rozvoj kritického myšlení.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti v kostce pro učitele 2. stupně ZŠ
8 vyučovacích hodin
Na semináři budou představeny konkrétní výukové metody a výchovné strategie na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Pedagogové budou seznámeni s postupy, jimiž se dá čtení a rozvoj čtenářství ovlivnit a sami si konkrétní představované aktivity vyzkouší. Součástí semináře budou následující témata: Základní aspekty čtenářské gramotnosti. Počáteční čtenářská gramotnost; Etapy rozvoje funkční gramotnosti u žáků na ZŠ; Příčiny funkční negramotnosti; Čtenářská gramotnost ve vztahu k ostatním složkám funkční gramotnosti; Vztah ke čtenářství; Čtení s porozuměním. Práce s textem; Rozvoj kritického myšlení.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti v kostce pro učitele 2. stupně ZŠ (webinář)
8 vyučovacích hodin
Na semináři budou představeny konkrétní výukové metody a výchovné strategie na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Pedagogové budou seznámeni s postupy, jimiž se dá čtení a rozvoj čtenářství ovlivnit a sami si konkrétní představované aktivity vyzkouší. Součástí semináře budou následující témata: Základní aspekty čtenářské gramotnosti. Počáteční čtenářská gramotnost; Etapy rozvoje funkční gramotnosti u žáků na ZŠ; Příčiny funkční negramotnosti; Čtenářská gramotnost ve vztahu k ostatním složkám funkční gramotnosti; Vztah ke čtenářství; Čtení s porozuměním. Práce s textem; Rozvoj kritického myšlení.
|
Rozvoj emoční inteligence v kontextu uvědomění a prožití vlastních emocí
4 vyučovací hodiny
Rozvoj emoční inteligence, resp.citového prožívání v kontextu uvědomění a prožití vlastních emocí, porozumění jim a správného pochopení je uměním, jemuž se učíme, rozvíjíme jej, ovšem školní prostředí je k nim poněkud inerntní. C. R. Rogers (1995) hořce poznamenává, že k zoufání je parcelace dítěte v prostředí školy na rozum a tělo, jenž jsou ve škole vítány, zatímco emoce a pocity mají zůstat za školní branou.
|
Rozvoj emoční inteligence v kontextu uvědomění a prožití vlastních emocí (webinář)
4 vyučovací hodiny
Rozvoj emoční inteligence, resp.citového prožívání v kontextu uvědomění a prožití vlastních emocí, porozumění jim a správného pochopení je uměním, jemuž se učíme, rozvíjíme jej, ovšem školní prostředí je k nim poněkud inerntní. C. R. Rogers (1995) hořce poznamenává, že k zoufání je parcelace dítěte v prostředí školy na rozum a tělo, jenž jsou ve škole vítány, zatímco emoce a pocity mají zůstat za školní branou.
|
Rozvoj grafomotorických dovedností a odstranění grafomotorických obtíží
6 vyučovacích hodin
Seminář se zaměří na otázku prevence grafomotorických obtíží v předškolním věku. Objasněna bude problematika metodického vedení předškoláků v oblasti rozvoje grafomotoriky. Budou prezentovány praktické ukázky rozvoje hrubé a jemné motoriky. V další části semináře budou účastníci semináře informováni o otázce diagnostických kritérií dysgrafie, možných příčin vzniku, projevů a reedukace.
|
Rozvoj hrubé a jemné motoriky u dětí v mateřské škole
6 vyučovacích hodin
Seminář nabídne ucelený pohled na problematiku vývoje hrubé i jemné motoriky u dětí různého věku (od 3 do 6 let). Účastníci se seznámí s problematikou diagnostiky motoriky u dětí a možnými riziky ve vývoji motoriky. Na praktických příkladech budou objasněny možnosti rozvoje všech rovin motoriky s důrazem na využití prvku hry. V rámci semináře budou účastníci informováni o otázce laterality a jejím vlivu při rozvoji hrubé i jemné motoriky.
|
Rozvoj hrubé a jemné motoriky u dětí v mateřské škole (webinář)
6 vyučovacích hodin
Seminář nabídne ucelený pohled na problematiku vývoje hrubé i jemné motoriky u dětí různého věku (od 3 do 6 let). Účastníci se seznámí s problematikou diagnostiky motoriky u dětí a možnými riziky ve vývoji motoriky. Na praktických příkladech budou objasněny možnosti rozvoje všech rovin motoriky s důrazem na využití prvku hry. V rámci semináře budou účastníci informováni o otázce laterality a jejím vlivu při rozvoji hrubé i jemné motoriky.
|
Rozvoj kreativity a kreativního myšlení pedagoga
8 vyučovacích hodin
Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí nejen s důvody, proč rozvíjet kreativitu, ale i způsoby, jak kreativní myšlení rozvíjet. Naučí se podněcovat žáky k tvořivému myšlení, inspirovat je k obhajobě jejich vlastních řešení, návrhů a postupů při nezavrhování jiných. Osvojí si kreativní techniky pro rozvoj kreativity a zlepšení paměti, i schopnost odstraňovat největšího nepřítele kreativity – strach z chyb.
Po absolvování vzdělávacího programu budou pedagogičtí pracovníci vědět, jaké podmínky je třeba při práci ve třídě dodržet, aby byli žáci/studenti co nejvíce kreativní. Budou znát podpůrné nástroje kreativního myšlení žáků/studentů, budou umět tyto nástroje využívat a prosazovat, a tím podporovat osobnost žáka/studenta.
|
Rozvoj kreativity a kreativního myšlení pedagoga (webinář)
8 vyučovacích hodin
Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí nejen s důvody, proč rozvíjet kreativitu, ale i způsoby, jak kreativní myšlení rozvíjet. Naučí se podněcovat žáky k tvořivému myšlení, inspirovat je k obhajobě jejich vlastních řešení, návrhů a postupů při nezavrhování jiných. Osvojí si kreativní techniky pro rozvoj kreativity a zlepšení paměti, i schopnost odstraňovat největšího nepřítele kreativity – strach z chyb. Po absolvování vzdělávacího programu budou pedagogičtí pracovníci vědět, jaké podmínky je třeba při práci ve třídě dodržet, aby byli žáci/studenti co nejvíce kreativní. Budou znát podpůrné nástroje kreativního myšlení žáků/studentů, budou umět tyto nástroje využívat a prosazovat, a tím podporovat osobnost žáka/studenta.
|