Strukturované jednotky snoezelen – multisenzorické prostředí pro rozvoj smyslového vnímání a pozornosti
22. 03. 2022 - 23. 03. 2022
9:00 - 13:00
ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním
8 vyučovacích hodin
A2021/0344-SP/PC/VP
- Sociální pracovníci
- Pracovníci v sociálních službách
- Pracovník v manažerské, řídicí funkci
Rozděleno do dvou dnů: 22.3. 9:00 - 10:30 + 11:30 - 13:00, 23.3. 9:00 - 10:30 + 11:30 - 13:00
Seminář poskytne účastníkům seznámení se způsoby vytvoření a možnostmi zařazení strukturované jednotky snoezelen a práce v multisenzorickém prostředí (snoezelen) do provozu poskytovatele sociálních služeb.
Účastníci se seznámí s postupem, jak připravit multisenzorické prostředí snoezelen – nastavitelné a kontrolované prvky pro stimulaci zraku, sluchu, čichu, hmatu,… – a jak s těmito prvky pracovat směrem k podpoře soustředění.
Účastníci se dozvědí, jak sestavit výukovou hodinu, tzv. strukturovanou jednotku snoezelen, a jak lze tuto jednotku aplikovat i v prostředí poskytovatelů sociální péče. Součástí školení je také prožitková část – účastníci si vyzkouší strukturovanou jednotku s tématem, které zapadá do plánu v jejich instituci, a získají tipy pro zařazení dalších témat s důrazem na zapojení více smyslů, které zároveň obohatí práci s klienty.
Cílem vzdělávacího programu je seznámit účastníky s prvky pro rozvoj smyslů, které podporují zlepšení soustředění. Účastníci se seznámí s využitím multisenzorického prostředí jako připraveného, kontrolovaného prostředí, které lze využít v prostředí jejich konkrétní organizace. Dalším cílem je sestavení strukturované jednotky snoezelen reflektující témata plánů jejich organizace. Účastníci získají inspiraci pro využití pomůcek pro rozvoj smyslového vnímání a obohatí tak práci s klienty o její zážitkovou formu.
Absolventka Filosofické fakulty Univerzity Palackého (obor germanistika, filozofie a základy spol. věd pro SŠ); absolvovala řadu zahraničních stáží a konferencí zaměřených na problematiku inkluze a práce v multisenzorickém, mediační techniky pro lektory a choreografii rozhovoru. Od roku 2009 je vedoucí rodinného, vzdělávacího a dobrovolnického centra Akropolis v Uherském Hradišti; věnuje se přípravě a koordinaci projektů, konzultantské a lektorské činnosti v rámci mezinárodních aktivit Mládež v akci, Leonardo, Gruntvig, Erasmus+; zabývá se tématy speciálně pedagogických a podpůrných metod využívaných v multisenzorickém prostředí (snoezelen) a oblastí genderových stereotypů.
1 390 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)