Datum / čas
18.11.2021
09:00-15:30

Místo konání
Hradec Králové

Adresa:
bude upřesněno
Hradec Králové

Cílové skupiny

  • Asistenti pedagoga
  • Pedagogové volného času
  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Učitelé gymnázií
  • Učitelé MŠ
  • Učitelé SOŠ a SOU
  • Učitelé ZUŠ a SUŠ
  • Učitelé – vedoucí zájmových kroužků a klubů
  • Vychovatelé školských zařízení


Školení je vhodné do Šablony II. pro MŠ, ZŠ, SŠ, ZUŠ a DDM.

 

č. akreditace MSMT- 26332/2019-2-959

 

Hodinová dotace: 8 vyučovacích hodin

 

Obsah školení:

  • Emoční management v každodenním životě - Definice pojmu emoční management – emoční inteligence. Emoční management v osobním vs. profesním (pedagogickém) životě. Význam emočního managementu pro rozvoj osobnostního potenciálu pedagoga. EQ vs. IQ: souvislosti a rozdíly. Role, hodnoty a očekávání. Poznání a nalezení sebe sama. Silné/slabé stránky v oblasti emočního managementu.
  • Sebeuvědomění pedagoga, zvládání emocí, empatie – Sebeuvědomění a společenské zrcadlo pedagoga. Emoční kvality osobnosti pedagoga. Zvládání emocí jako cesta ke zvládání stresu. Techniky zvládání negativních emocí. Empatická komunikace jako královská disciplína. Empatie – vnímavost k emocím svého okolí (žáků/studentů i kolegů). Revitalizace vztahů.
  • Emoční inteligence v pedagogické praxi – Řízení emocí – pozitivní komunikace se žáky/studenty nebo kolegy. Využití emočního potenciálu pedagoga pro dosahování cílů a úspěšné jednání se žáky/studenty, kolegy a dalšími osobami. Best-practices v oblasti emoční inteligence v pedagogické praxi – reakce v emocionálně vypjatých situacích. Tipy pro rozvoj emoční inteligence. Stanovení individuálních rozvojových cílů.

 

Cíle školení:

Cílem vzdělávacího programu je posílit emoční inteligenci pedagogických pracovníků, čímž se naučí zvládat své emoce (nepotlačovat je, ale přijmout, prožít, poznat a kultivovat) a využívat je k bohatosti profesního i osobního života. Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí se základními principy emočního managementu a jeho aplikací ve školském prostředí, s jeho souvislostmi a rozdíly oproti inteligenčního kvocientu (IQ), se silnými/slabými stránkami v oblasti emoční inteligence, naučí se zvládat své emoce prostřednictvím využití nových technik, empatického jednání, nácviku modelových situací z pedagogické praxe, získají nové vhledy do vlastního fungování, posílí své sebeuvědomění, rozvinou si emoční gramotnost.

Po absolvování vzdělávacího programu budou pedagogičtí pracovníci schopni zvládat své emoce a efektivně využívat vlastního emočního potenciálu pro dosahování cílů a při jednání se žáky/studenty, ale i s kolegy, nadřízenými a dalšími osobami.

 

Cílová skupina:

učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé – vedoucí školních zájmových kroužků a klubů, pedagogové volného času, vychovatelé školských zařízení, asistenti pedagoga, učitelé gymnázií, učitelé SOŠ a SOU, učitelé ZUŠ a SUŠ

 

Lektor:

Mgr. Oldřich Růžička

Absolvent Sociální pedagogiky University Tomáše Bati ve Zlíně – obory aplikovaná psychologie a ŘLZ. Doplňující pedagogické studium IMS Brno – obor středoškolské učitelství (ZSV). 12 let působí jako lektor se specializací: Manažerské dovednosti, komunikační dovednosti, obchodní dovednosti, osobnostní dovednosti, rozvoj lidských zdrojů. Od roku 2004 vede kurzy Efektivního učení a rozvoje paměti, kurzy pro pedagogy a pracovníky v sociálních službách.

 

Účastníci obdrží osvědčení o absolvování vzdělávací akce DVPP.

 

Cena:  1540,- /osobu

Přihláška

Odesláním přihlášky vyjadřujete souhlas s Pravidly pro přihlašování
Typ lístku Cena Prostory
standardní vstupenky 1540,00


Pokud se Vám po stisku tohoto tlačítka neobjeví hlášení o odesílání či jiná odezva, kontaktujte nás přímo na email info@zretel.cz