Datum / čas
27.10.2021
09:00-15:30

Místo konání
Pardubice

Adresa:
bude upřesněno
Pardubice

Cílové skupiny

  • Asistenti pedagoga
  • Pedagogové volného času
  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Učitelé gymnázií
  • Učitelé MŠ
  • Učitelé SOŠ a SOU
  • Učitelé ZUŠ a SUŠ
  • Učitelé – vedoucí zájmových kroužků a klubů
  • Vychovatelé školských zařízení


Školení je vhodné do Šablony II. pro MŠ, ZŠ, SŠ, ZUŠ a DDM.

 

č. akreditace MSMT- 26332/2019-2-959

 

Hodinová dotace: 8 vyučovacích hodin

 

Obsah školení:

  • Asertivita jako filozofie jednání – Základní charakteristiky asertivity. Zákonitosti a základní pravidla asertivní komunikace. Výhody a rizika využití v pedagogické praxi. Postoje pedagogů, žáků/studentů. Komunikace na základě respektu, hranice sebeúcty. Názor vs. pravda. Asertivní práva a povinnosti a jejich aplikace v prostředí školy.
  • Asertivní chování a asertivní techniky – Empatie a aktivní naslouchání (pedagog – pedagog, pedagog – žák/student, pedagog – rodič). Asertivita – alternativa pasivity, agrese i manipulace u pedagogů, žáků/studentů. Negativní dotazování, negativní aserce, kritika a reakce na ně. Umění kompromisu, jednání formou win-win. Asertivní techniky (asertivní NE – odmítání bez výčitek, poškozená gramofonová deska, otevřené dveře aj.).
  • Asertivní komunikace v prostředí školy, best-practices – Analýza vlastních předností a rezerv v asertivním přístupu. Asertivita a typické situace pro její použití. Zdravé sebeprosazování – dosahování cílů přiměřeným a přijatelným způsobem. Asertivita jako prevence zbytečných střetů a konfliktů.

 

Cíle školení:

Cílem vzdělávacího programu je posílit komunikační dovednosti pedagogických pracovníků využíváním asertivního jednání ve školním prostředí. Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí s podstatou asertivity, jejími výhodami, riziky a praktickými zásadami, zmapují a zvládnou zdokonalení svého vlastního asertivního stylu jednání, naučí se používat asertivní techniky v konkrétních situacích při své pedagogické praxi, osvojí si vhodné způsoby obrany proti pasivitě, agresi a manipulaci, zdokonalí schopnost lépe hájit a prosazovat své zájmy a dosahovat cílů přiměřeným a přijatelným způsobem.

Po absolvování vzdělávacího programu budou pedagogičtí pracovníci schopni úspěšně a efektivně aplikovat nástroje asertivního jednání při jednání s žáky/studenty, rodiči, kolegy i vedením školy, aby se dokázali sebeprosazovat na základě respektu k sobě i druhým, snížili tak pravděpodobnost vzniku konfliktů, nedorozumění a účinněji se bránili manipulaci.

 

Cílová skupina:

učitelé MŠ, učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé – vedoucí školních zájmových kroužků a klubů, pedagogové volného času, vychovatelé školských zařízení, asistenti pedagoga, učitelé gymnázií, učitelé SOŠ a SOU, učitelé ZUŠ a SUŠ

 

Lektor:

Mgr. Oldřich Růžička

Absolvent Sociální pedagogiky University Tomáše Bati ve Zlíně – obory aplikovaná psychologie a ŘLZ. Doplňující pedagogické studium IMS Brno – obor středoškolské učitelství (ZSV). 12 let působí jako lektor se specializací: Manažerské dovednosti, komunikační dovednosti, obchodní dovednosti, osobnostní dovednosti, rozvoj lidských zdrojů. Od roku 2004 vede kurzy Efektivního učení a rozvoje paměti, kurzy pro pedagogy a pracovníky v sociálních službách.

 

Účastníci obdrží osvědčení o absolvování vzdělávací akce DVPP.

 

Cena:  1540,- /osobu

Přihláška

Odesláním přihlášky vyjadřujete souhlas s Pravidly pro přihlašování
Typ lístku Cena Prostory
standardní vstupenky 1540,00


Pokud se Vám po stisku tohoto tlačítka neobjeví hlášení o odesílání či jiná odezva, kontaktujte nás přímo na email info@zretel.cz