Poruchy chování pro asistenty pedagoga (webinář)
04. 10. 2021 - 05. 10. 2021
08:00 - 12:00
ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním
8 vyučovacích hodin
13874/2021-4-633
- Pedagogové volného času
- Vychovatelé školských zařízení
- Asistenti pedagoga
Definice poruch učení a problémového chování, projevy poruch chování, etiologie poruch chování, jejich diagnostika a klasifikace, charakteristika vybraných typů poruch chování - zlozvyky, lhaní, krádeže, záškoláctví, útěky, toulání, agresivita a šikanování, patologické závislosti, sexuální deviace, sebevražedné chování, individuální vzdělávací plán a role asistenta pedagoga v jeho realizaci, plán pedagogické podpory, dohody s žákem, konkrétní příklady činnosti asistenta pedagoga v péči o žáky s poruchami chování, kazuistiky, řízená diskuze, vyhodnocení přínosů semináře.
Účastníci se seznámí se základními teoretickými východisky problematiky poruch chování, jaké jsou rozdíly mezi poruchami chování a problémy v chování, jaké jsou jejich příčiny, co je obsaženo při jejich diagnostice, jak se poruchy chování klasifikují. Na předložených kazuistikách se seznámí s prací s žákem s poruchami chování v konkrétních situacích. V rámci semináře bude rozvíjena schopnost cíleného pozorování zaměřeného na potřeby dítěte, pedagogicky pracovat s dětmi s poruchami chování v podmínkách školy, podpora žákům při přizpůsobení se školnímu prostředí, pomoc pedagogickým pracovníkům školy při výchovné a vzdělávací činnosti, pomoc při komunikaci se žáky a zákonnými zástupci žáků a komunitou, ze které žák pochází, schopnost spolupracovat s učiteli při výchovně-vzdělávací práci ve třídě a podpora žáků při zvládání požadavků školy schopnost k smírčímu dojednávání v případě konfliktů a nedorozumění mezi školou, dítětem, rodinou, případně a dalšími institucemi.
Speciální pedagožka, podílí se na přípravě budoucích učitelů na střední a vysoké škole, lektoruje, koučuje. Jako metodička podporuje začínající učitele. Je členkou Národního kabinetu Matematika a její aplikace jako zástupce školního poradenského pracoviště. Působí také jako autorka a editorka pedagogických textů, koordinuje vzdělávací aktivity. Zasedá ve školské magistrátní komisi a krajském výboru. Po dobu své pedagogické dráhy působila v užším či širším vedení škol (školní speciální pedagožka, metodička prevence, ředitelka venkovské malotřídky).
1 390 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)