logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Neklidné dítě – problematika ADHD, ADD (webinář)


Termín

24. 01. 2022 - 25. 01. 2022
08:30 - 12:30

Místo

ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Cílová skupina

  • Učitelé MŠ
  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Pedagogové volného času
  • Vychovatelé školských zařízení
  • Asistenti pedagoga

1540 Kč / osoba
Přihláška
Rozděleno do dvou dnů: 24.1. 8:30 - 10:00 + 11:00 - 12:30, 25.1. 8:30 - 10:00 + 11:00 - 12:30

Obsah

Seminář systematickým a uceleným způsobem zodpovídá otázky z oblasti specifických poruch chování – ADHD, ADD, které v mnoha případech jsou i sekundárně přidružené u dětí zdravotně znevýhodněných. Účastníci semináře budou seznámeni s jednotlivými projevy ADHD, ADD, jejich charakteristikou, jednotlivými formami, příčinami vzniku a projevy. Součástí prezentace budou také kazuistiky dětí se specifickými poruchami chování. Probrána bude otázka nejvhodnějšího přístupu k dětem s ADHD, ADD a zásady práce s těmito dětmi z pozice pedagogického pracovníka. Školení je rozděleno do dvou částí – část věnovanou rozpoznání projevů ADHD a ADD a na ně navazujících možných úskalí a na část zaměřenou na předcházení nežádoucího chování a konfliktním situacím.


Vzdělávací cíle

Cílem semináře je pomoci pedagogům lépe se orientovat v problematice specifických poruch chování. Účastníci semináře budou seznámeni s jednotlivými projevy ADHD, ADD, jejich charakteristikou, jednotlivými formami, příčinami vzniku, projevy. Cílem není naučit pedagogy, jak odstraňovat nežádoucí chování u dětí ADHD, ale nabídnout jim možnosti, jakým způsobem upravovat podmínky výuky tak, aby se minimalizoval vliv negativních projevů dítěte na výsledky jeho školní práce, práci celé třídy a vztahy v kolektivu dětí. Součástí kurzu budou také kasuistiky dětí s SPCH. Probrána bude otázka nejvhodnějšího přístupu k dětem s ADHD, ADD, zásady práce s těmito dětmi z pozice pedagogického pracovníka. Základem je vztah založený na důvěře a respektování přirozené autority pedagoga. Bude probrána otázka užitečné pedagogické strategie časté zpětné vazby, neboli zpětně podávaná informace o kvalitě výkonu a chování (pochvala a pozitivní hodnocení působí jako zpevnění žádoucího chování). Dále si seminář klade za cíl poskytnout náhled na hledání různých strategií v péči o konkrétní dítě. V rámci semináře se učitelé seznámí se základními daty, možnostmi a hranicemi práce s dětmi s ADHD.


Lektor

Mgr. Zdeňka Wajdová

Absolventka oborů Speciální pedagogika a Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě MU v Brně. Působí jako speciální pedagog se zaměřením na poruchy učení, chování, logopedii a školní poradenství. Pracovala v základní škole na pozici školního speciálního pedagoga, v pedagogicko-psychologické poradně na pozici poradenského speciálního pedagoga, v málotřídní škole jako třídní učitelka, aktuálně pracuje jako školní speciální pedagog a logoped v základní škole a mateřské škole a má i soukromou praxi.

Cena

1 540 Kč/osobu (vč. DPH)

Přihláška

PŘIHLAŠOVÁNÍ UZAVŘENO