logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Asistent pedagoga jako součást pedagogického týmu a jeho role v pedagogickém procesu (webinář)


Termín

28. 11. 2022
8:00 - 15:30

Místo

ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Číslo akreditace

13874/2021-4-633

Cílová skupina

  • Učitelé MŠ
  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Učitelé 2. stupně ZŠ
  • Pedagogové volného času
  • Vychovatelé školských zařízení
  • Asistenti pedagoga

1540 Kč / osoba
Přihláška

28.11. 8:00 - 9:30 + 10:00 - 11:30 + 12:00 - 13:30 + 14:00 - 15:30



Obsah

Legislativní ukotvení asistenta pedagoga, školní asistent, osobní asistent, chůva, spolupráce asistenta pedagoga s pedagogickými pracovníky školy (třídním učitelem, školním poradenským pracovištěm a dalšími pedagogy a vedením školy), s externími subjekty, s žákem, spolupráce se zákonnými zástupci žáka, kompetence asistenta pedagoga, postavení asistenta pedagoga v rámci školy, třídy, rizika působení asistenta pedagoga ve škole, třídě, konkrétní činnosti asistenta pedagoga dle speciálních vzdělávacích potřeb žáků, řešení modelových situací, řízená diskuze, vyhodnocení přínosů semináře.


Vzdělávací cíle

Účastníci se seznámí s legislativním ukotvením výkonu funkce asistentka pedagoga (školský zákon a zákon o pedagogických pracovnících, příslušné vyhlášky), dozví se, jaké jsou rozdíly mezi asistentem pedagoga, školním asistentem, osobním asistentem a chůvou, dozví se vhodné formy spolupráce asistenta pedagoga s dalšími pedagogy školy, s dítětem, které má v péči, jeho zákonnými zástupci a externími subjekty (např. orgán péče o dítě, policie apod.), dozví se, jaké jsou kompetence asistenta pedagoga, jeho postavení v rámci školy a třídy, kde působí, na konkrétních typech podpůrných opatření se naučí možnosti práce s žákem, naučí se reagovat v obtížných situacích díky využití modelových situací. V rámci řízené diskuze bude docházet k předávání příkladů dobré praxe a odpovědím na konkrétní dotazy.

Budou rozvíjeny kompetence jako je základní orientace v roli asistenta v odborné rovině, orientace v systému organizace škol, schopnost orientace v obecných zásadách pedagogické práce a v základních pedagogických pojmech.

V rámci semináře bude rozvíjena schopnost spolupracovat s ostatními pedagogickými pracovníky v souladu s podmínkami školní práce, schopnost spolupracovat s učiteli při výchovně-vzdělávací práci ve třídě a podpora žáků při zvládání požadavků školy schopnost k smírčímu dojednávání v případě konfliktů a nedorozumění mezi školou, dítětem, rodinou, případně a dalšími institucemi.

V rámci semináře bude rozvíjena schopnost cíleného pozorování zaměřeného na potřeby dítěte, pedagogicky pracovat s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v podmínkách školy, pedagogicky pracovat s dětmi se zdravotním postižením, reagovat na běžné vzdělávací a výchovné problémy.


Lektor

Mgr. Ing. Marta Kozdas, Ph.D.

Speciální pedagožka, podílí se na přípravě budoucích učitelů na střední a vysoké škole, lektoruje, koučuje. Jako metodička podporuje začínající učitele. Je členkou Národního kabinetu Matematika a její aplikace jako zástupce školního poradenského pracoviště. Působí také jako autorka a editorka pedagogických textů, koordinuje vzdělávací aktivity. Zasedá ve školské magistrátní komisi a krajském výboru. Po dobu své pedagogické dráhy působila v užším či širším vedení škol (školní speciální pedagožka, metodička prevence, ředitelka venkovské malotřídky).

Cena

1 540 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)

Přihláška

PŘIHLAŠOVÁNÍ UZAVŘENO