Neklidné dítě – problematika ADHD, ADD (1. část)
29. 03. 2019
09:00 - 13:00
Praha - ZŠ Táborská
Táborská 45, Praha 4 - Nusle 14000
5 vyučovacích hodin
14516/2022-5-653
- Učitelé MŠ
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Vychovatelé školských zařízení
- Učitelé speciálních škol
První část dvoudílného semináře je zaměřena na seznámení s problematikou ADHD, ADD, jejich charakteristiku, jednotlivé formy, příčiny vzniku a projevy. Skolení bude zacíleno na projevy chování dítěte s ADHD, ADD, související s jeho začleněním do kolektivu MŠ a ZŠ a na ně navazující možná další úskalí. Účastníkům tohoto semináře budou na základě dlouholeté praxe lektorky v pedagogicko-psychologické poradně zprostředkovány různé pohledy na specifické obtíže v chování dětí v předškolním věku a mladším školním věku. Součástí prezentace budou také kazuistiky dětí se specifickými poruchami chování. Seminář systematickým a uceleným způsobem zodpovídá otázky z oblasti specifických poruch chování – ADHD, ADD u dětí předškolního a mladšího školního věku. Účastníkům bude mimo jiné poskytnut prostor pro diskusi a sdílení poznatků z jejich praxe. Přehled témat:
- Vznik ADHD, ADD – příčiny vzniku
- Kritéria americké psychiatrické asociace – konkrétní popis projevů
- Jednotlivé příznaky ADHD, ADD
- poruchy percepce
- specifické neurologické nálezy
- poruchy řeči a sluchového vnímání, myšlení
- poruchy motoriky
- poruchy učení – sekundárně se rozvíjející SPU
- neurotické rysy
- emoční poruchy a poruchy chování
- poruchy spánku
- fyzický vývoj
- poruchy koncentrace pozornosti, paměti
- hyperaktivita x hypoaktivita
- Výskyt ADHD, ADD v populaci předškolních dětí a dětí mladšího školního věku
- Dítě s ADHD, ADD v rodině
- Dopad syndromu ADHD a ADD na dospívající a dospělé
Cílem semináře je pomoci pedagogům lépe se orientovat v problematice specifických poruch chování. Účastníci semináře budou seznámeni s jednotlivými projevy ADHD, ADD, jejich charakteristikou, jednotlivými formami, příčinami vzniku, projevy. Součástí školení budou také kasuistiky dětí s SPCH. Probrána bude otázka nejvhodnějšího přístupu k dětem s ADHD, ADD a zásady práce s těmito dětmi z pozice pedagogického pracovníka. Dále si seminář klade za cíl poskytnout návod na hledání různých strategií v péči o konkrétní dítě. V rámci semináře se učitelé seznámí se základními daty, možnostmi a hranicemi práce s dětmi s ADHD.
990 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)