Didaktické situace ve vyučování matematiky
08. 11. 2017
09:00 - 14:00
České Budějovice
bude upřesněno, České Budějovice
6 vyučovacích hodin
- Učitelé 2. stupně ZŠ
- Učitelé SŠ
Seminář určený k načerpání nových poznatků využitelných ve vyučování matematiky se v souvislosti se změnami v českém školství zaměřuje na aktivity, které nabídnou žákovi možnost autonomního rozvoje jeho schopností a dovedností a současně budou dostatečně motivující. Charakter těchto činností je velmi různorodý. V semináři budou na konkrétních ukázkách rozvedeny základní rysy vhodných aktivit včetně jejich možných modifikací pro různý věk žáků. Hlavní témata semináře jsou:
- Pojem didaktická situace ve vyučování matematiky
- Různé role učitele a žáka ve třídě
- Vyučování matematiky jako hra
- Didaktický kontrakt a související jevy
- Analýza didaktické situace s ilustracemi z oblasti slovních úloh
- Diagnostika znalostí žáků podle jejich chování v didaktické situaci (příklady)
- Analýza proměnných didaktické situace (příklady)
- Odhalování a reedukace chybných představ žáků
Cílem semináře je seznámit účastníky se základy teorie didaktických situací ve vyučování matematiky a s možnostmi aplikací této teorie v praxi.
950 Kč/osobu (vč. DPH)