č. akreditace MSMT: 29079/2017-2-1232

 

Hodinová dotace: 8 vyučovacích hodin

 

Obsah školení:

Seminář vychází z novely Školského zákona, z vyhlášky 27/2016, z aktuálních změn RVP. Je zaměřen na specifičnost hodnocení výchovného a vzdělávacího procesu u žáků se SPU, SPCH, případně u žáků integrovaných a zároveň vyzdvihuje propojení závěrů speciálně pedagogické diagnostiky a individuálního hodnocení. Vysvětluje, jak je důležitý závěr pedagogické diagnostiky odborného školského pracoviště, z něj vycházející cíl vzdělávání a jeho zhodnocení s přihlédnutím ke specifičnosti znevýhodnění žáka. Obsahem semináře je i nastínění způsobů, jak vysvětlit rodičům hodnocení a jak rodiče informovat o pokrocích nebo nedostatcích u žáka. Součástí modulu je diskuse a rozbor příkladů z praxe.

 

Seminář zahrne následující z oblastí:

  • Hodnocení žáků, význam hodnocení a jeho specifika u žáků SPU, SPCH
  • Pravidlo SIR (složka sociální, informativní, reflexivní) v hodnocení
  • Hodnocení, hodnocení kompetencí a sebehodnocení se zaměřením na motivační aspekt hodnocení u žáků SPU, SPCH
  • Praktické ukázky hodnocení a diskuze

 

Cíle školení:

Účastníci vzdělávacího programu zvládnou strategické postupy pro hodnocení žáka vzhledem k výukovým cílům a naučí se vytvářet kritéria hodnocení ve vztahu k očekávaným výstupům ŠVP pro své vyučovací hodiny. Budou schopni vytvořit vlastní hodnotící a sebehodnotící nástroje pro hodnocení průběhu, pokroku a výsledků práce žáků a vyzkouší si volbu různých metod hodnocení s cílem podpořit motivaci žáka a přispět prostřednictvím hodnocení k naplňování cílů žákova učení. Prakticky porovnají rozdíl mezi sumativním a formativním hodnocením a dopad obojího na proces učení žáka.

 

Cílová skupina:

učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, učitelé SOŠ a SOU